بلاگ

فضای لازم برای یک قالیشویی پیشرفته و مدرن

فضای لازم برای یک قالیشویی

ساخت دستگاه قالیشویی | دستگاه آبگیر لوله ای | عزیزی ماشین : دستگاه فضای لازم برای یک قالیشویی اولین دغدغه ای است که شما برای ایجاد کارخانه قالیشویی باید مد نظر داشته باشید.تا بتوانید یک کسب و کار با درآمد متوسط و با هزینه کم ایجاد کنید.  ممکن از تصور شما از فضای قالیشویی چیزی حدود یک هکتار زمین باشد که باید بگوییم تنها با ۳۰۰ متر زمین می توانید یک کسب و کار جدید را راه اندازی کنید.

اگر توجه کرده باشید خواهید دید که احداث قالیشویی به دو شیوه سنتی و مکانیزه می باشد و شما با توجه به نوع قالیشویی متراژ مورد نیاز متفاوت است. ولی در شهرهای بزرگ بیشتر قالیشویی ها به شیوه مکانیزه احداث می شوند و روش های سنتی به دلیل صرف هزینه های آب و نیروی کار زیاد تقریبا منسوخ شده است. در زیر می خواهیم در مورد جزئیات فضای لازم برای یک قالیشویی بپردازیم.

چه فضایی برای احداث قالیشویی لازم است

احداث یک قالیشویی مدرن

برای داشتن یک قالیشویی خوب باید ابتدا به فکر فضای لازم برای یک قالیشویی باشید. داشتن یک فضای مناسب و خوب به یک مزیت رقابتی تبدیل می شود. همانطور که در مقدمه هم گفتیم شما با داشتن ۳۰۰ متر زمین می توانید به فکر احداث قالیشویی باشید. شاید برای شما کمی عجیب به نظر بیاید اما اگر برنامه ریزی دقیق و درستی داشته باشید می توانید با همین مقدار مساحت یک قالیشویی مدرن و همه چیز تمام دایر کنید.

استقبال گسترده ای که برای احداث این صنف می شود ماشین سازی های مختلف را بر آن داشته تا دستگاه هایی با کیفیت بالا تولید کنند و رضایت استفاده کنندگان را به دنبال داشته باشد. ماشین سازی عزیزی طراح و سازنده ی دستگاه قالیشویی در ایران می باشد که از لحاظ کیفیت می توانید به این مجموعه باتجربه اعتماد کنید و پس از اینکه فضای مورد نظر برای قالیشویی را تعیین کردید می توانید برای تهیه دستگاه های مورد نیاز خود اقدام کنید.

بخش بندی مکان لازم 

فضای لازم برای یک قالیشویی به دو بخش اصلی شستشو و آبگیری و قسمت خشک کن و انبارها تقسیم میشود. در بخش اول نیاز به تجهیزات صنعتی دارید تا شستن فرش را انجام دهید و به متراژی حدود 100 متر فضا احتیاج دارید که 5 متر مربع را به آبگیر اختصاص می دهید و مساحتی حدود 45 متر مربع را با ابعاد 10 ×4.5 برای سالن شستشو نیاز دارید.

در این قسمت می توان 4 فرش 12 متری را به راحتی شست. اگر شما از دستگاه های اتوماتیک میزی برای شستشو استفاده کنید فضای مورد نیاز به حداقل ۳.۵ متر تقلیل پیدا می کند.

در بخش دوم که مربوط به قسمت خشک کن و انبارها می باشد به چندین فضای جداگانه احتیاج دارید این بخش ها شامل انبار فرش کثیف و انبار فرش تمیز و انبار مواد شوینده و تجهیزات جانبی شامل مبل شور و بخش خشک کن می باشد؛ که جمعا کل بخش ها به ۹۰ متر فضا نیاز دارید که در ادامه به تفکیک فضای لازم برای هر بخش می پردازیم.

فضای لازم برای بخش انبارها و خشک کن

در قسمت بالا فضای لازم برای یک قالیشویی را ۳۰۰ متر بیان کردیم که صد متر از این فضا به قسمت شستشو اختصاص داده شد و گفتیم که قسمت خشک کن و انبارها هم به ۹۰ متر فضا نیاز دارد. اگر بخواهیم ریزتر به این موضوع نگاه کنیم در واقع برای انبار فرش کثیف به ۱۲ متر مربع فضا احتیاج داریم فرش ها در این انبار به ترتیب شستشو قرار داده می شوند. برای فرش های تمیز هم به همین میزان فضا یعنی ۱۲ متر نیاز داریم. برای انبار تجهیزات و لوازم جانبی هم به فضایی ۶ متری نیاز داریم.

اما برای بخش خشک کن تا حدودی وضع فرق می کند برای مناطق گرمسیر به یک محیط جداگانه به عنوان گرمخانه نیاز ندارید و فرش ها جلو آفتاب بر روی لوله هایی پهن می شوند تا خشک شوند. این روش خشک کردن به فضایی حدود ده متر نیاز دارد تا ۵۰ عدد فرش خشک شوند؛

اما در محیط های کوهستانی و سرد این مقدار فرق می کند و فرش ها باید توسط هیتر یا مشعل گرمخانه خشک شوند که به یک فضای شصت متری احتیاج می باشد. اگر قالیشویی مجهز به دستگاه های آبگیری باشد فرش سریعتر خشک می شود و بعد از خشک شدن دچار زردی و لک نمی شود.

هزینه احداث یک قالیشویی مدرن در ایران

فضای لازم برای گرمخانه

یکی از بخش های مهم در هر قالیشویی بخش گرمخانه است. فضای لازم برای یک قالیشویی باید به نحوی باشد که تمام بخش ها به تفکیک هم و مجزا از هم باشند و یک بخش را همزمان برای دو کار اختصاص ندهید. همانطور که در بالا هم گفتیم در بخش گرمخانه ما به فضایی حدودا ۶۰ متری احتیاج داریم.

این فضا تقریبا با مساحتی حدود ۴×۱۵ باید باشد که قابلیت خشک کردن حداقل ۵۰ فرش را داشته باشد. اگر شما از یک مکان اختصاصی برای احداث قالیشویی استفاده می کنید می توانید با مصالح ساختمانی فضاها را از هم جدا کنید اما اگر مکان شما استیجاری می باشد می توانید از پنل هایی که با پیچ و مهره به هم متصل می شوند برای تفکیک فضاها استفاده کنید.

برای اینکه بخواهید یک قالی شویی با تمام امکانات و تجهیزات دایر کنید باید فضای لازم برای یک قالیشویی را داشته باشید که این فضا حداقل ۳۰۰ متر می باشد. به طور خلاصه برای سالن شستشو به ۱۰۰ متر فضا، برای انبار فرش کثیف فضای ۳×۴، برای انبار فرش تمیز ۳×۴ متر، برای مواد شوینده و تجهیزات ۶ متر و برای فضای خشک کن ۶۰ متر نیاز است.

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

شما با توجه به محیط و مساحت زمین می توانید این فضاها را افزایش یا کاهش دهید. برای دفتر و نگهبانی و رفاهی کارگران می توان از دو طبقه روی هم استفاده کرد. قالیشویی مدرن و با کیفیت نیازمند دستگاه های با کیفیت می باشد که می توانید تجهیزات لازم را از ماشین سازی عزیزی تهیه کنید و از خدمات پس از فروش و ضمانت دستگاه ها اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت