بلاگ

اهمیت گرمخانه در صنعت قالیشویی

گرمخانه در صنعت قالیشویی

دستگاه اتوماتیک قالیشویی | خشک کن فرش | عزیزی ماشین : یکی از بخش های مهم در همه قالیشویی ها، قسمت گرمخانه در قالیشویی است و مجهز بودن کارخانه به این بخش جز تجهیزات برتر در این محیط ها می باشد. در گذشته و در مناطق گرمسیری از نور آفتاب برای خشک شدن فرش استفاده می کردند و این پروسه ی زمان بر بهره وری را به شدت کاهش می داد و قسمتی از فرش ها پس از خشک شدن زرد رنگ می شد و ظاهر زیبایی نداشت.

به طور کلی قالیشویی های بدون گرمخانه مناسب فصول سرد و بارانی نیستند و این خود عاملی برای از دست دادن مشتری می شد. بعد از تمامی این دغدغه ها گرمخانه روشی بود که قالیشویی های بزرگ و با اعتبار بالا انجام دادند.

گرمخانه در قالیشویی چه مزایایی دارد

معرفی کامل گرمخانه

گرمخانه قالیشویی آخرین مرحله در شستشویی فرش است که با قرار دادن فرش در گرمخانه و استفاده از دستگاه های حرارتی مخصوص فرش را در مدت زمان بسیار کمی خشک می کنند.

وقتی می خواهید یک کسب و کار مثل قالیشویی را راه اندازی کنید بهتر است ابتدا به این فکر باشید که در مکانی این صنعت را احداث کنید که فضای کافی برای تمامی بخش های شستشو را داشته باشید تا فعالیت شما هر بهتر شروع شود.

امروزه تمامی افراد وقتی فرش های خود را به قالیشویی می سپارند منتظر یک شستشوی درست و اصولی و نتیجه بخش را دارند. ضرورت وجود این بخش در بالا بردن سرعت عمل و رضایت مشتریان می باشد چون آخرین مرحله فرش گرمخانه است و بعد از آن فرش به دست مشتری می رسد. گرمخانه ها معمولا بر اساس ظرفیت ساخته می شوند و اینکه چه دستگاه ها و تجهیزاتی در این بخش قرار داده شود تماما به نوع قالیشویی بستگی دارد.

نقش گرمخانه قالیشویی

گرم خانه قالیشویی در شهرهای سردسیر و مناطقی که نور آفتاب در برخی از فصول قدرت خشک کردن فرش را ندارد بیشتر کاربرد دارد. امروزه افزایش شهرنشینی و گسترش آپارتمان نشینی نیاز به نظافت از جمله شستشوی فرش ها بیشتر از گذشته کرده است. قبلا شیوه های سنتی شستشوی فرش جوابگوی جمعیت بود و بیشتر افراد در حیاط و پشت بام خانه ها امکانات ابتدایی شستشو را داشتند. افزایش روز به روز جمعیت نیاز به خدمات قالیشویی را بیشتر کرده است.

وقتی در سطح شهر نگاهی بیندازیم انواع قالیشویی و حتی تبلیغات مرتبط با این خدمات را می بینیم اما در بین این همه قالیشویی واقعا کدام یک می تواند رضایت مشتری را جلب کند. حتما شما هم بارها شنیده اید که وقتی بحث شستشوی فرش می شود افراد فامیل از قالیشویی های که رضایت داشتند اسم می برند. مهمترین دلایلی که این قالیشویی ها را برتر کرده است وسایل و تجهیزات مناسب و پیشرفته هستند که گرمخانه هم بخشی از این تجهیزات می باشد.

تجهیزات موجود در بخش گرمخانه

از ضروری ترین و در عین حال گرانترین بخش های هر قالیشویی گرمخانه می باشد و همین عاملی است که بیشتر قالیشویی ها نوانند این بخش را داشته باشند.. پس نیار دارید در صورت وجود بودجه و جای کافی قالیشویی خود را مجهز به گرم خانه کنید.

فرش ها را زمانی به این بخش می آورند که کار آب گیری آن ها با استفاده از دستگاه های مخصوص این کار که یکی از آن ها دستگاه های لوله کن می باشد تمام شده باشد. در این بخش برای خشک شدن بهتر قالی ها آن ها را آویزان می کنند.

فرش ها پس از مرحله آبگیری وارد بخش گرم خانه می شوند. در مرحله آبگیری که دستگاه ابگیر لوله ای و دیگی وجد دارند حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد آب اضافی فرش را می گیرند و ودر گرمخانه ها فرش ها برای خشک شدن بهتر آویزان می شوند. اما تنها به آویزان کردن ختم نمی شود و مجهز شون گرمخانه با داشتن توربین های بادی و دستگاه های تولید گرما عملیات خشک کردن را آسان می کنند. البته دستگاه های خشک کردن حرارتی هم وجود دارند که در عرض چند دقیقه فرشی که کاملا آبگیری شده است را خشک می کنند.

امروزه قالیشویی های تمام اتوماتیک مجهز به گرمخانه های تمام اتوماتیک هستند که فرش را اصولی و با دستگاه های استاندارد خشک می کنند و پس از خشک شدن کامل فرش آن را لوله می کنند و به مشتریان تحویل می دهند.

مزایای خشک کردن فرش ها در قسمت گرمخانه قالیشویی

قطعا گرمخانه قالیشویی برای شهرهای بزرگی که حجم سفارشات روزانه بسیار بالاست مزایای متنوعی به دنبال دارد. چون هر چه دستگاه ها و امکانات قالیشویی شما پیشرفته و اتوماتیک باشند می توانید حجم سفارشات خود را به همان نسبت افزایش دهید و از وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید و زمان تحویل سفارشات را به حداقل برسانید.

اگر خشک شدن فرش در گرمخانه و با دستگاه اتوماتیک انجام شود کیفیت شستشو چندین برابر خواهد شد و در کمترین زمان ممکن فرش خشک شده بدون حتی کوچکترین رطوبتی را تحویل خواهید گرفت.

در محیط های گرمسیر شاید نیاز به گرمخانه نباشد و بتوان از نور خورشید برای خشک شدن کامل فرش استفاده کرد اما در مناطق سردسیر و مرطوب این گزینه اصلا جوابگو نیست و تمام قالیشویی ها مجبور هستند تا گرمخانه داشته باشند.

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

محیط گرمخانه یک سالن با داربست هایی برای آویزان کردن فرش ها و چندین دستگاه تولید گرما و حرارت و چندین فن هستند که عملیات خشک شون فرش ها پس از ابگیری در این مکان انجام می شود. البته امروزه دستگاه هایی تمام اتوماتیک وجود دارند که دیگر نیازی به آویزان کردن فرش نیست و با قرار دادن فرش درون دستگاه آن را کاملا خشک می کند.

اهمیت گرمخانه ها در قالیشویی

عملکرد گرمخانه در شستشوی فرش

عملکرد این دستگاه ها به نحوی است که در گرمخانه های تونلی فرش از یک طرف بر روی دار قرار می گیرد و به طور اتوماتیک به داخل گرمخانه هدایت می شود پس از طی کردن مسیر تونل فرش کاملا خشک می شود و به صورت لول شده تحویل داده می شود.

طراحی و تولید تجهیزات قالیشویی را می توانید از ماشین سازی عزیزی بخواهید. این مجموعه با توجه به متراژ گرمخانه و ظرفیت آن بهترین دستگاه و تجهیزات کاربردی را به شما عرضه می کند و تمام دستگاه های خود را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت