بلاگ

شایع ترین مشکلات قالیشویی سنتی را بشناسید

مشکلات قالیشویی سنتی

 

دستگاه قالیشویی | ماشین آلات قالیشویی | عزیزی ماشین :شایع ترین مشکلات قالیشویی سنتی،از قدیم و آغاز به کارگیری از فرش ، ایرانی ها متد های متنوعی را برای شستشوی آن مورد استفاده قرار داده اند، یکی از این شیوه ها قالیشویی سنتی می باشد که از قدیم الایام برای ایرانی ها به یادبود مانده است.

قالیشویی سنتی یکی از رسوم کهن در بین ایرانیان می باشد. تاریخ به کارگیری از فرش در کشور ایران به گذشته های خیلی دور باز می گردد. ایران یکی از صادر کنندگان معروف فرش در دنیا به شمار می آید که توانسته مطلوب ترین فرش ها را به کل دنیا عرضه نماید.

با توسعه فن آوری و بالا رفتن گوناگونی در جنس و گونه فرش ها این متد هم روبه تغییر بوده است و با شیوه شستن ماشینی و نوین در حال جانشین شدن است.

انواع مشکلات قالیشویی سنتی

مسائلی که قالیشویی سنتی در فرش های گران قیمت به وجود می آورد، تمایل به قالی شویی به شیوه نوین در اشخاص رو به افزایش بود از عمده ترین مشکلات قالیشویی سنتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

قالیشویی سنتی و قدیمی چه مشکلاتی دارد

•خاک گیری سنتی

در شیوه سنتی شستن قالی و فرش ، خاک گیری توسط دست صورت می گرفت، در این پروسه بعضی اوقات فرش به علت تکانی نادرست، فوری و با زور بسیار دچار پارگی می شد. در فرش های کهن تر که از حساسیت بالایی برخوردار بودن ضربه های حاصل به آن زمان خاک گیری می توانست صدمات جدی بر فرش وارد نماید.

نیرویی که برای این عمل در نظر گرفته می شود با گذشت زمان از پا افتاده و این سبب می شد که این عمل اغلب سرسری صورت گیرد.

ولی این در صورتی است که اکنون با فن آوری های توسعه یافته پروسه خاک گیری فرش با سیستم های ویژه انجام می گیرد. این روش افزون بر اینکه از هدر رفتن انرژی انسانی کم می کند و سختی و مشقت کارگران را کاهش می دهد سبب می شود این عمل با حساسیت بیشتری صورت می گیرد و اینکه قبل از اجرای عملیات به وارسی دقیق شرایط فرش می پردازد و از ایجاد هر نوع صدمه به فرش جلوگیری به عمل می آورد.

•شستشوی سنتی

یکی از مشکلات قالیشویی سنتی این است که هنگامی که شمار بسیاری فرش برای شستشو وجود داشته و اشخاص بایستی در مدت زمان محدودی اجناس فراوانی را به مشتری های محول نمایند با گذشت زمان قدرت خویش را از دست داده و ضعیف می شوند.

این عمل افزون بر صدمه جسمی به کارگران سطح کیفی شستشو را نیز تحت الشعاع قرار می دهند. اغلب برداشتن و حمل و نقل فرش های خیس با دست سبب پاره شدن فرش و خسارت غیر قابل جبران می شود.

در پروسه آبکشی بایستی کارگران زحمت و سختی بسیاری را متحمل شوند. سیستم های قدیمی فرش یا شلاق زدن آن باعث خراب شدن ریشه های می شود. سیستم های سنتی آبگیری فرش ها اگر به صورت درستی تنظیم نشوند احتمال پارگی فرش به حداکثر ممکن می رسد ولی این در صورتی است که ابزار آلات نوین امروزی در شستن فرش افزون بر فقدان خستگی نیروی کار انسانی تمامی عملیات را ماشینی و سرعت می بخشد.

•خشک نمودن سنتی فرش

در قالیشویی سنتی فرش ها در مکان های باز و زیر نور خورشید خشک می شوند. در این وضعیت اگر جو آب و هوا نامطلوب باشد خشک نمودن قالی در روز های برفی و بارانی مدت زمان زیادی را لازم دارد. واقع شدن فرش ها در فضا های باز، آن ها را در دسترس اقسام آلودگی های قرار می دهد و در ایامی که آلودگی های هوا بسیار زیاد است گرد و خاک مجدد بر روی فرش ها نشسته و تمامی سختی ها و مشقت به کار برده شده به باد می رود.

قرار گرفتن فرش در معرض نور مستقیم خورشید احتمال صدمه به تار و پود فرش را خیلی زیاد می کند. خشک نمودن فرش در این مکان ها مسئله روبرو شدن این محصول گران قیمت با حیوانات را در بر خواهد داشت.

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

این در صورتی است که شیوه های نوین و جدید فرش ها را داخل خشک کن قرار می دهند و به شیوه یکنواخت در گرمخانه تجهیز شده خشک می شوند و دیگر در دسترس حیوانات، نور مستقیم خورشید و آلودگی قرار نمی گیرند و پروسه خشک نمودن با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

•سیستم ها و مواد شوینده سنتی

از دیگر مشکلات قالیشویی سنتی به کارگیری از مواد شوینده قدیمی است که سبب زرد شدن ریشه های فرش و خشک شدن آن می شوند. سیستم های نوین افرون بر اینکه برای اقسام قالی با فناوری روز جهان طراحی شده اند امتیازات دیگر نظیر بکارگیری از نیروی آب برای خروج آب کثیف را دارند که بر سیستم شلاق زنی سنتی تقدم و برتری دارد.

شامپو فرش های صنعتی و شوینده های ثابت کننده رنگ به همراه نرم کننده های ویژه که در شستن نوین فرش مورد استفاده قرار می گیرند سبب ثبات رنگ فرش و نرم شدن آن خواهد شد. در متد نوین، نیروی کار انسانی قالیشویی معمولا با علم روز جهان مبادرت به شستشوی فرش نموده و معلومات لازم در خصوص اقسام فرش و مواد شوینده مطلوب برای هر گونه فرش را خواهد داشت.

•دستیابی دشوار به قالیشویی سنتی

در حال حاضر قالیشویی های مدرن به شیوه آنلاین خدمت رسانی می نمایند. مشتری ها دیگر برعکس متد های قالیشویی سنتی احتیاجی به طی مسافت های بسیاری را ندارند. در متد نوین مشتری تقاضای خود را در سایت های معتبر درج نموده و متخصصان در حداقل زمان ممکن با شخص ارتباط گرفته و بعد از آگاهی از شرایط فرش و نوع درخواست مشتری ، فرش را درب خانه تحویل گرفته لول نموده و در روکش های ویژه در مدت زمان کمی به او تحویل خواهند داد.

ولی این در صورتی است که در قالیشویی سنتی کاربر بایستی مدت زمان بسیاری را به مکان قالیشویی طی نماید که جابه جایی قالی برای او سخت خواهد بود و نیز از شیوه درست جمع نمودن فرش اطلاعی نداشته و امکان دارد خود باعث صدمه زدن به فرش شود .

تفاوت قالیشویی سنتی با قالیشویی اتوماتیک

 

تفاوت های عمده قالیشویی سنتی با قالیشویی اتوماتیک

تمایزات و تفاوت های قالیشویی سنتی با قالیشویی اتوماتیک بسیار است که به شرح زیر می باشد:

•سطح کیفی شستشو
•متناسب بودن از نظر اقتصادی و زمانی
مبرهن است سطح کیفی شستشوی فرش به وسیله قالیشویی های ماشینی در قیاس با دستی خیلی مطلوب و تمیز تر است. مسئله عمده در شستن فرش، مد نظر قرار دادن سابقه فرش و دستی یا ماشینی بودن آن است.

قالی دستباف در زمان شستن احتیاج به توجه فراوان دارد که همواره در شستشوی دستی خیلی کم به این مسئله دقت می شود که این نکته سبب آسیب زدن به فرش و سطح کیفی پایین شستشو می شود.

از دیگر تفاوت های قالیشویی سنتی با قالیشویی اتوماتیک می توان به ارزان بودن و مناسب بودن آن از نظر اقتصادی و زمان اشاره نمود. طبیعتا شستن فرش احتیاج به مواد شوینده، آب و مکان لازم برای شستن و خشک نمودن دارد که زندگی نوین و مخارج آن به ندرت این امکان را به شهرنشینان می دهد. بنابراین دستگاه قالیشویی اتوماتیک از لحاظ زمان و اقتصادی به صرفه تر از قالیشویی سنتی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت