بلاگ

نقش نیروی کار در پیشبرد صنعت قالیشویی

نقش نیروی کار در قالیشویی

احداث قالیشویی | دستگاه قالیشویی چیست | عزیزی ماشین : نقش نیروی کار در صنعت قالیشویی،در شروع راه اندازی کارخانه قالیشویی ممکن است سوالات زیادی برای صاحبان این کسب و کار پیش بیاید. جدای از تمام عوامل و پارامترها یکی از اساسی ترین موارد تعداد نیروی لازم برای یک قالیشویی است. د

اما صنعت قالیشویی با احداث کارخانه ها توانستند گامی موثر در جهت شستشوی فرش بردارند. اینکه چه تعداد نیرو لازم است تا بتوان عملکرد مورد انتظار را داشت تحت تاثیر عوامل مختلفی است و به طور قطع نمی توان مشخص کرد تمام مراکز سراسر کشور به چه تعداد نیرویی نیاز دارند.

نقش نیروی کار در پیشبرد صنعت قالیشویی

تعداد نیروی کار برای یک قالیشویی سنتی

در گذشته در صنعت قالیشویی تعداد افراد زیادی مشغول به کار بودند. چون تجهیزات امروزی نبود تا بتوان از آن ها به جای نیروی انسانی استفاده کرد و تمام مراحل گردگیری، شستشو و خشک کردن توسط نیروی انسانی انجام می شد و اگر مساحت محیط زیاد می بود به همان اندازه میزان نیروی هم افزایش پیدا می کرد. به طور مثال در یک مساحت 1000 متری نیاز به حداقل 25 نیروی کار بود تا روند کار به درستی پیش برود. تعداد بالای نیروی کار هزینه ها هم بالا می رفت و عملا برای این صنایع سودآوری بالایی وجود نداشت.

تعداد کارگران برای یک قالیشویی نیمه اتوماتیک

میزان پرسنل در صنعت قالیشویی های که خود را مجهز به تجهیزات و ماشین آلات نیمه اتوماتیک کردند حدود 50 درصد کاهش پیدا کرد. صنعتی شدن تاثیر به سزایی بر روی این صنعت گذاشت و راندمان کار را بالا برد. هر چه دخالت نیروی انسانی در فرآیند کار بیشتر باشد معمولا نتیجه دلخواه به دست نمی آید و مدیریت درستی بر فرآیند کارها نخواهد بود.

تغییر شرایط با ورود دستگاه های نیمه اتوماتیک عوض شد و باعث شد که برای یک قالیشویی 1000 متری به 5 کارگر برای دستگاه ها، 2 کارگر ساده، یک راننده و یک کارگر همراه، یک نگهبان و یک مسئول فروش نیاز پیدا کرد. این قالیشویی ها می توانند برخی خدمات را به کمک نیروی انسانی و برخی را به کمک تجهیزات مرتبط پیش برد.

نقش نیروی کار لازم برای صنعت قالیشویی تمام اتوماتیک

تنها جایی که دخالت نیروی انسانی به حداقل خود رسیده است قالیشویی های تمام اتوماتیک است. در این مراکز انواع دستگاه های پیشرفته نظیر دستگاه شستشوی اتوماتیک، دستگاه آبگیر لوله ای، دستگاه خشک کن توسط یک یا دو کارگر دستگاه را مدیریت میکنند.  چون تمام مراحل دستگاه ها به صورت اتوماتیک پیش می رود پس نیاز به کارگر و اپراتور برای تمامی دستگاه ها نیست. فقط زمانی که صاحبان این مراکز بخواهند مرکز خود را توسعه دهند نیاز به پرسنل اداری که شامل مسئول دفتر برای مدیرعامل، مدیر تبلیغات و حتی بازاریاب تلفنی خواهند داشت تا گام موثری در پیشرفته شدن بردارند.

نیروی کار قالیشویی با توجه به حجم سفارش‌ها

تعداد نیروی کار در صنعت قالیشویی نوپا ممکن است به نسبت مراکز بزرگ و معروف کمتر باشد و با توجه به حجم سفارشات پایین کلا بتوان با چند کارگر تمام مراحل را پیش برد. به طور کلی خدمات این مراکز نوپا با حداقل نیرو پیش می رود. شما برای شستشوی فرش به حداقل 2 تا 3 نفر نیرو نیاز دارید. 

شما در این کارگاه به یک نفر منشی برای دفتر کار و پاسخ به تماس های مشتریان نیاز خواهید داشت. این تعداد نیروی برای کارخانه هایی است که حجم سفارشات آن ها به طور متوسط 500 الی 1000 متر فرش در روز است.

افزایش نیرو با افزایش دستگاه ها انجام می شود. اگر بتوانید صنعت قالیشویی خود در محیطی بزرگتر راه اندازی کنید و دستگاه های خود را گسترش دهید می توانید مدیریت هر بخش را به یک یا چند نفر بسپارید. در کارخانه های قالیشویی افرادی که بعنوان اپراتور دستگاه انتخاب می شوند که در مورد روش های نصب و راه اندازی و نگهداری آموزش دیده اند و لازم نیست نیروی جدیدی جهت رفع عیوب تجهیزات استخدام شود‌. البته تا زمانی که سفارش کمتری دارید بهتر است از نیروهای سیار استفاده کنید و پس از افزایش سفارش می توانید نسبت به افزایش نیرو اقدام کنید.

تعداد نیروی برای راه اندازی یک صنعت قالیشویی چقدر است

تعداد نیروی برای راه اندازی یک صنعت قالیشویی

در صنعت قالیشویی بعضی از پرسنل ثابت هستند و نمی توان با کاهش حجم سفارشات این نیروها را حذف کرد. لزوما در اختیار داشتن نیروهای فعال در این حوزه می تواند بخش مهمی از نیاز این صنعت را رفع کند. انبارداری و حمل و نقل دو پروسه ی اساسی و مهم هستند. که هر کدام باید نیروی جداگانه و بخصوصی به صورت ثابت داشته باشند.

در انبار بسته به مساحت محیط و حجم سفارش ها به یک یا دو نفر راننده جهت حمل و نقل نیاز است. شلوغ کردن محیط کار به شدت باعث کاهش بهره وری می شود و از اینکه برای بالا بردن راندمان بخواهید نیروی اضافی استخدام کنید اصلا کار درستی نیست و فقط به ساختار کار آسیب وارد می کند و هزینه ها را افزایش می دهد.

در برخی فصول سال مانند اواخر بهار و تابستان و اواخر اسفند که حجم سفارشات بالا است ممکن است نیروی اضافی موقتی استخدام شود و بعد از اینکه که دوره تمام شد به حالت قبلی و کاهش نیرو برمیگردد. تا نظم و انضباط دوباره به محیط حاکم شود.

در پایان برای اینکه بخواهید یک کسب و کار مدرن را راه اندازی کنید نیاز است که همگام با تکنولوژی پیش بروید و تا می توانید از تجهیزات مدرن استفاده کنید. چون دستگاه با قیمت پایین و عمر کم فقط ضرر و زیان را افزایش می دهد. پس در درجه ی اول دستگاهی را انتخاب کنید که کاهش حداقلی دخالت نیروی انسانی داشته باشد و بتواند بدون دخالت اپراتورها بیشتر کیفیت و کارایی را از خود نشان دهد. برای تهیه این تجهیزات مدرن در صنعت قالیشویی می توانید با ماشین سازی عزیزی تماس بگیرید و از زیر و بم های این دستگاه ها اطلاع پیدا کنید.

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت