بلاگ

داربست خشک کن قالی

داربست خشک کن قالی

 

خشک کن فرش | ماشین آلات قالیشویی | عزیزی ماشین : داربست خشک کن قالی یک از امکاناتی است که در صنعت قالیشویی مورد استفاده قرار می گیرد. این صنعت امروزه به یکی از پردرآمدترین کارهای امروزی تبدیل شده است که می توان به وسیله آن در مقایسه با مشاغل هم تراز به جایگاه مناسبی دست پیدا کرد.

یکی از مواردی که باید مورد توجه صاحبان این مشاغل باشد مسئله امانت بودن فرش هایی است که برای شستشو به کارگاه آورده می شود باید به صورت صحیح و بدون هیچگونه مشکلی به صاحبان آن تحویل داده شود. تجهیزاتی که با آن شستشو را انجام می دهند به طور قطع نباید هیچگونه آسیبی به فرش ها برساند.

در کارگاه های شستشو بعد از آنکه به وسیله دستگاه های مدرن عمل شستشو به پایان رسید برای خشک نمودن آنها از دستگاه های دیگری بهره می گیرند که از نمونه آنها می توان به دستگاه آبگیر دیگی، داربست خشک کن فرش و سیستم آبگیر لوله ای و مثال آن اشاره کرد.

ساخت داربست خشک کن قالی

عملکرد داربست خشک کن قالی

هر کارگاهی به طور معمول نیاز به فضای مشخصی و کاربردی برای انجام کار دارد و بی شک داربست خشک کن قالی در صنعت قالیشویی نیز از چنین قاعده و قانونی مستثنی نیست. بر همین اساس قالیشویی نیز چیزی در حدود 300 متر مربع فضا را نیاز دارد که البته با توجه به میزان شلوغی کارگاه و منطقه آن می تواند این متراژ کم و یا زیاد شود.

میزان آب مورد استفاده در کارگاه ها هم به به تناسب سفارشات متغیر می باشد که البته آب مصرفی نیز قابل تصفیه می باشد و می توان دوباره از آن استفاده نمود.

مکان راه اندازی کارگاه قالیشویی معمولا شامل کل دستگاه های موجود می باشد. 

فضایی که برای این قسمت از کار مورد نیاز است به طور تقریبی چیزی در حدود پنج تا شش متر مربع است که البته بنا به سیستمی که برای خشک کردن موجود در قالیشویی این مکان می تواند متغیر باشد.

زمان لازم برای خشک شدن فرش با داربست خشک کن قالی

همانطور که می دانید هدف از بهره گیری از دستگاه های آبگیری فرش از جمله داربست خشک کن قالی تسریع در خشک کردن قالی های شستشو شده است. عدم چروک شدن آنها در زمان خشک شدن یکی از مسائلی است که برای صاحبان آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

زمانی که شستشوی فرش ها به پایان رسید آنها را برای خشک کردن به دستگاه های آبگیر انتقال می دهند. به طور کلی دستگاه های خشک تا میزان هشتاد درصد از کل آب قالی را پاک می کنند، اما این میزان به هیچ عنوان کافی نیست و به طور حتم باید برای اتمام کار، توسط داربست خشک کن فرش و در هوای باز و آفتابی این عمل به انجام برسد.

مدت زمانی که برای خشک نمودن نهایی قالی مورد نیاز است به طور تقریبی نیم ساعت می باشد که البته در گرم خانه ها با توجه به تفاوت شرایط این مزیان متغیر می باشد و امکان دارد به مدت زمان طولانی تری احتیاج باشد.

نقش داربست خشک کن در قالیشویی

داربست خشک کن قالی یکی از مواردی است که می تواند به اعتبار یک کارگاه بیفزاید. به طور کلی برای یک قالیشویی کلمه ی اعتبار دارای معانی بسیاری می باشد که از نمونه ی آن تحویل فرش به مشتری در زمان مناسب و با کیفیت هر چه تمام تر می باشد. کیفیت فرش تحویلی بیشتر به تمیز بودن و مهم تر از آن صاف و سالم بودن اشاره دارد.

متاسفانه تعدادی از مراکز قالیشویی به دلیل بهره گیری از مواد ارزان قیمت و برای سوددهی بیشتر خود اقدام به شستشوی فرش می کنند که این امر در آینده جز اینکه باعث خسارات در خرابی فرش می شود پیامد دیگری نخواهد داشت.

مسئله مهمتر در اعتبار یک کارگاه قالیشویی نحوه ی آبگیری فرش می باشد. آبگیر های دیگی دارای معایب خاص خود هستند که از جمله  آنها به مچاله شدن فرش به دلیل تراکم زیاد و وارد شدن فشار به آنها و نیز پاره پوره شدن اشاره کرد. برای آنکه از سفارشات مردم از هر گونه آسیبی در امان باشند به طور قطع باید از دستگاه های پیشرفته تر و امروزی نظیر دستگاه ههای آبگیر لوله ای بهره برد.

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

ارتباط دستگاه های آبگیر با داربست

داربست خشک کن قالی یکی از ملزومات هر کارگاهی است که شاید بدون آن امر شستشوی به طور کامل به پایان نرسد. به طور کلی دستگاه های آبگیر به دو نوع تقسیم می شوند. نوع اول آن دستگاه آبگیر دیگی و نوع دوم آن دستگاه آبگیر لوله ای است.

دستگاه آبگیر دیگی سنتی که امروزه متاسفانه در بسیاری از کارگاه های شستشو مورد استفاده قرار می گیرند دارای معایب بسیاری هستند. از میزان اضافی برق گرفته تا به وجود آمدن عدم تعادل در فرش های تحویلی و کمبود قدرت در آبگیری فرش ها از نمونه ی معایب آن هستند.

داربست خشک کن قالی به دلیل آنکه دستگاه دیگی قادر به خشک نمودن صددرصد نمی باشد به کار می آید و پس از اتمام فرآیند کار در کل دستگاه ها برای خشک نمودن نهایی از آن استفاده می کنند تا به این طریق بتوانند صاحبان فرش ها و مشتریان را در سطح

رضایتمندی بالایی نگه دارند.

قیمت داربست خشک کن قالیشویی

دستگاه خودکار قالیشویی ریلی

در سال 1377 و برای اولین بار دستگاهی تحت عنوان دستگاه خودکار قالیشویی ریلی ابداع شد که به نوعی این امر صنعت قالی شویی را دگرگون نمود. با ورود این دستگاه مشکلات زیادی مرتفع شد و دیگر از چین و چروک بعد از شستشو خبری نبود.

دستگاه آبگیر لوله ای با تکنولوژی روز دنیا هم اکنون در قالیشویی های بزرگ و با راندمان بالا استفاده میشود.

این دستگاه دارای ویژگی های زیادی می باشد که از جمله ی آن می توان به قدرت بالا در آبگیری اشاره کرد که می تواند تا حد 98 درصد از آب فرش را خشک کند. ولی در هر صورت به داربست خشک کن قالی برای خشک کردن باقی مانده نیاز است که در کارگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت