بلاگ

اطلاعات لازم در خصوص مکان مناسب برای قالیشویی

مکان مناسب برای قالیشویی

 

دستگاه قالیشویی | آبگیر لوله ای | عزیزی ماشین: اولین نکته که باید به آن توجه کنید مکان قالیشویی است.یعنی باید یک مکان مناسب از هر نظر را برای آن پیدا کنید و دومین نکته قابل توجه این است که باید دفتر پذیرش برای انجام خدمات شستشو در داخل شهر و کارخانه یا کارگاه شستشوی فرش در محلی خارج از شهر قرار بگیرد.

برای راه اندازی قالیشویی باید محلی را در نظر بگیرید که مشتریان راحت به آن دسترسی داشته باشند و کارخانه ها هم در اولین فرصت کار شستشوی فرش را تمام کرده و به مشتریان خود پس بدهند.

اگر یک موسسه ای به روش سنتی کار شستشوی فرش را انجام دهد،یعنی از نور خورشید برای خشک کردن فرش ها استفاده کند باید محلی را برای کارخانه پیدا کند که به دفتر مرکزی خود و موقعیت شهری دسترسی آسان داشته و آفتابگیر باشد.الان دیگر بیشتر این موسسات کار مبل شویی را نیز انجام می دهند که این کار با دستگاه های مدرن و در محل انجام می شود و نیازی به جا به جایی مبل نیست.

چه مکانی مناسب برای قالیشویی مناسب است

اخذ مجوز لازم برای فضای قالیشویی

اخذ مجوز لازم برای قالیشویی یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید .برای تاسیس این موسسه باید مجوزهای لازم را از اتحادیه قالیشویی منطقه یا شهر خود تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز عبارتند از:دریافت تاییدیه از شهرداری،سازمان محیط زیست هر استان یا بخشداری یا فرمانداری و یا دهداری می باشد.مدارک مورد نیاز دیگر آن؛گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد،کپی شناسنامه و کارت ملی ،آگهی ثبت شرکت و اساسنامه است.

متراژ مورد نیاز برای مکان قالیشویی

حداقل متراژ مورد نیاز برای قالیشویی 300 متر است.البته اگر در اول کار بحث رقابت در کار نباشد و بخواهید یک کارگاه خیلی جمع و جور راه بندازید،چون اگر بخواهید با دیگر موسسات و کارگاهها رقابت کنید این متراژ نسبی است و تغییر می کند.

البته امروزه با توجه به اینکه دستگاه های پیشرفته جای روش سنتی را گرفته است در کارگاه ها به فضای کمتری نسبت به گذشته نیاز است و کارگاه های کوچک نیز می توانند سفارشات زیادی را قبول کنند و به موقع تحویل مشتری بدهند.باید از این فضا دفتر کارگاه و انبار نیز جدا شود.

قالیشویی دارای دو بخش اصلی ؛شستشو و آبگیری و فضای خشک کن و انبارها است.

دستگاه آبگیری:

انبار و سالن خشک کن:

انبارها شامل؛انبار مواد شوینده،تجهیزات جانبی مانند مبل شور و…،انبار فرش کثیف و انبار فرش تمیز می شود.
برای انبار فرش کثیف یک فضای 4×3 لازم است .همه کارگاه ها این انبار را لازم دارند. چون فرش ها به محض ورود به کارگاه برای شستشو برده نمی شوند بلکه باید بر اساس برنامه آنها را شسته و تحویل مشتری داد.

البته باید بدانید که برای این انبار به سالن مسقف و زیاد تمیزی نیاز نیست می توان با چند ورق ام دی اف این انبار را تهیه کرد.انبار فرش های تمیز نیز می تواند یک فضای 4×3 باشد.

اگر قالیشویی در منطقه گرمسیر باشد نیازی به گرمخانه برای خشک کردن فرش ها نمی باشد و فرش ها را روی یک لوله جلوی نور آفتاب می توان خشک کرد که به یک فضای 5×10 برای خشک کردن 50 فرش نیاز است.ولی اگر با استفاده از مشعل گرمخانه بخواهید آنها را خشک کنید به یک فضای 5×15 نیاز دارید.تا این قسمت متراژ فضاها عبارتند از:

100 متر برای سالن شست و شو
12 متر برای انبار کثیف
12 متر برای فرش کثیف
6متر برای تجهیزات جانبی و مواد شوینده
60 متر برای خشک کن( گرمخانه)
که تا حالا جمعا 190 متر فضا را در برگرفته است.
باید فضایی را هم برای دفتر مدیریت و حسابداری و محل استراحت کارگران در نظر گرفت.

تخصص پرسنل در انتخاب مکان مورد نیاز برای قالیشویی

شاید در نگاه اول همه به این فکر کنند که برای قالیشویی به تخصص خاصی نیاز نیست و هرکس می تواند این کار را انجام دهد اما در واقع باید بدانید که میزان تخصص و آگاهی پرسنل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.کسانی که در این کارگاه کار می کنند باید دارای تخصص و آگاهی در زمینه ی شستشوی فرش و خدمات دیگر آن از قبیل؛

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

پرداختکاری،رفوگری،قلم زنی و ترمیم ریشه ی فرش،مناسب با الیاف فرش باشند.پرسنل باید در هنگام تحویل گرفتن فرش آن را به طور کامل بررسی کنند و درباره ی روش شستشوی آن به مشتری مشاوره بدهند و بعد از آن فاکتور رسمی را تحویل آنها دهند.پس بهتر است در هنگام تاسیس کارگاه از افراد ماهر و متخصص بهره بگیرید.

تجهیزات مورد نیاز در قالیشویی

برای راه اندازی قالیشویی به تجهیزات و دستگاه هایی نیاز داریم که بعد از تهیه ی فضای مناسب برای کارگاه باید آنها را تهیه کنیم، این تجهیزات و ماشین آلات عبارتند از:

۱-دستگاه شستشوی دستی،پولیشر غلطکی(در چند مدل مختلف همراه با توان و موتورهای متفاوت)

۲-دستگاه شستشوی اتوماتیک(در چند مدل مختلف)

۳-دستگاه شستشوی ریلی(در یک مدل همراه با توان های مختلف موتور و شرکت سازنده موتور)

۴-دستگاه شلاق زن فرش(استفاده از این دستگاه برای فرش های قدیمی و دستباف توصیه نمی شود)

۵-دستگاه خشک کن لوله ای درب دار(در مدل،توان و دوره های مختلف)

۶-دستگاه خشک کن لوله ای بدون درب(در مدل،توان و دوره های مختلف)

۷-خشک کن دیگی(یک مدل از خشک کن های فرش است که به دلیل آسیب رساندن به فرش دیگر استفاده نمی شوند)

۸-گرمخانه گازی(در نوع های اتوماتیک و دستی برای خشک کردن فرش در فصل های بارانی و برفی)

۹-دستگاه خاک گیر(به صورت ضربه ای می باشد و برای فرش های کهنه و قدیمی مناسب نمی باشد)

۱۰-دستگاه تصفیه آب

چه تجهیزات برای قالیشویی مورد استفاده میباشد

نکات مهم درباره انتخاب مکان مناسب برای قالیشویی

اگر تصمیم دارید که کارگاه قالیشویی راه بیندازید اول از همه چیز باید خودتان را به لحاظ روحی،جسمی و شخصیتی مورد ارزیابی قرار دهید و بعد از آن در مورد مکان کارگاه نکات مهمی را مورد بررسی قرار دهید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید که این نکات عبارتند از:

۱-تعیین اقلیم و بررسی آب و هوا

۲-عواملی چون تراکم جمعیت،آب و هوای منطقه،توان مالی مردم،اعتقادات مذهبی و….را باید سبک و سنگین کنید.

۳-مکان قالیشویی(مکان یابی در مناطق مختلف کشور بسیار متفاوت است اما به طور کلی قبل از تعیین محل آن باید اطلاعات کاملی نسبت به قوانین شهری،روش تامین آب مورد نیاز،دفع فاضلاب،مسائل زیست محیطی و آلودگی صوتی کارگاه داشت).

۴-توان لازم در خدمت رسانی به مشتریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت