بلاگ

عملکرد دستگاه آبگیر دیگی در قالیشویی

دستگاه آبگیر دیگی در قالیشویی

دستگاه قالیشویی | تجهیزات قالیشویی | عزیزی ماشین : آبگیری فرش از هر جهت به عنوان یکی از مهمترین قسمت های شستشو در است که در موارد حرفه ای آن از دستگاه های مختلف دستگاه آبگیر دیگی استفاده می کنند. این نکته را باید مدنظر داشت که برای رسیدن به هدف های والا و جذب مشتری باید تمامی این مسائل زیر مربوط به آن را مدنظر داشت.

اهمیت داشتن این موضوع بیشتر به این دلیل است که مشتریان محصولی را که تحویل بگیرند بدون هیچ عیب و ایرادی و نیز فاقد نم باشد. افرادی هستند که به راحتی کار و سرعت عمل در انجام آن اهمیت زیادی می دهند. از از این دسته از افراد هستید به طور حتم باید از دستگاه مذکور استفاده نمایید.

عملکرد دستگاه آبگیر دیگی در قالیشویی

ساختار و ویژگی های ظاهری دستگاه آبگیر دیگی

قطعا جنسی که دستگاه آبگیر دیگی از آن تهیه و تولید شده است باید نوعی باشد که متناسب با کار مداوم بوده و در اثر فشار کاری مضاعف توان کافی را داشته باشد و دچار خرابی های متعدد نشود. قطعات مورد استفاده در آن به اندازه ای اهمیت دارد که حتما باید شرکت سازنده آن را ضمانت کند و دارای خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات باشد.

دستگاه آبگیر دیگی چیست

دستگاه آبگیر دیگی یک نوع دستگاه است که در مراحل آخر شستشو و برای خشک کردن از آن استفاده می شود. با توجه به اینکه عمل خشک نمودن قالی در کارگاه های بزرگ که دارای مشتریان زیادی می باشند بدون کمک گرفتن از دستگاه های مدرن امکان پذیر نمی باشد، بر همین اساس بیشتر آنها از تکنولوژی های موجود بهره لازم را برده اند که دستگاه آبگیر از نمونه همین تکنولوژی است.

در حال حاضر بسیاری از کارگاه های قالی شویی از این مدل استفاده می کنند. این مدل بیشتر برای قالی هایی که دارای تراکم به نسبت کمتری هستند مورد استفاده قرار می گیرند چرا که اگر در تراکم های بالا این عمل خشک کردن صورت پذیرد باعث می شود فرش دچار پارگی و تاخوردگی گردد که به احتمال قوی در آینده نیز خرابی های متعدد را در پیش دارد.

روش های قدیمی خشک کردن قالی بیشتر متکی به استفاده از فضاهای باز و در برخی از مواقع به دلیل نبود این فضا از گرم خانه ها که به وسیله هیتر و سایر عوامل گرمایی به دمای مناسب می رسید استفاده می کردند که با آمدن این دستگاه و سایر انواع آن روش های قدیمی به طور کلی کنار گذاشته شدند.

نحوه استفاده از این دستگاه

دستگاه آبگیر دیگی که بیشتر استفاده آن در صنعت قالی شویی می باشد قادر است تا میزان هشتاد درصد از آبی که روی قالی جا مانده است را بگیرد و در زمانی که انواع آبگیر ها وجود نداشتند این مدل به نحو احسن در ارائه خدمت می نمود و سرعت کار را به چندین برابر رسانده بود.

در زمانی که عمل شستشو بر روی قالی انجام می شود به طور معمول مقداری از آب بر روی آن باقی می ماند که در نبود دستگاه آبگیر دیگی قالی را به داربست آویز کرده و به وسیله گرمای موجود در هوا خشک شدن آن به اتمام می رسید که امروزه به وسیله این دستگاه کلیه آب روی قالی جمع آوری شده و به هیچ عنوان از داربست استفاده نمی شود.

سانتریفیوژ دیگی یکی از وسایلی است که در سالیان خیلی دور برای بهره گیری در صنایع رنگرزی، صنایع غذایی و… از آن استفاده بهینه می شده است. پس از آنکه صنعت قالی شویی از رنگ و رخ سنتی خود که در گذشته معمول بوده است، جای خود را به قالیشویی صنعتی داده است این دستگاه به شکلی دیگر طراحی و تولید شد که امروزه با نام دستگاه آبگیر دیگی آن را می شناسند. این دستگاه کاربرد های فراوانی در صنعت متناسب با کاربرد خود دارد.

ویژگی ها و مزایا دستگاه آبگیر دیگی و لوله ای

دستگاه آبگیر دیگی و همچنین سایر انواع آن دارای مزایا ویژگی های هستند که نمی توان به راحتی از آنها گذشت. یکی از این موارد حداقل میزان آب مصرفی در استفاده از دستگاه ها است. به دلیل آنکه این دستگاه ها از سرعت بسیار بالایی در خارج کردن مواد شوینده برخوردار هستند باعث می شوند که میزان آب ورودی نیز به حداقل ممکن برسد.

صرفه جویی در مصرف برق از دیگر مزایای دستگاه شستشوی فرش است که به دلیل بهره گیری از قطعات استاندارد باعث کمتر مصرف شدن برق می شود. البته سرعت عمل نیز در این زمینه بی تاثیر نمی باشد.

با توجه به اینکه بسیاری از کارگاه ها از میزان بسیار زیاد سفارشات برخوردار هستند، به همین دلیل زمان برای آنها حیاتی به نظر می رسد. دلایلی که از این دستگاه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد آبکشی بیشتر سفارشات است.

فروش انواع دستگاه آبگیر دیگی

معایب این دستگاه

هر دستگاهی دارای معایب و مزایای مختص به خود است. دستگاه آبگیر دیگی نیز از این قضیه مستثنی نیست. خشک نمودن قالی به همان اندازه در این صنعت دارای اهمیت است که عمل شستشو دارد. به طور کلی از بین رفتن کلی آب ناشی شستشو دارای اهمیت فوق العاده ای می باشد.

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

یکی از معایبی که این دستگاه دارد مدت زمان خشک نمودن قالی است که به مراتب بیشتر از سایر نمونه های موجود در این صنعت می باشد. معمولا کارگاه هایی که از این دستگاه بهره می گیرند همیشه با مشتریانی مواجه می شوند که از بد فرم شدن قالی های خود بعد از شستشو گله مند هستند که از اثرات استفاده مکرر از این دستگاه می باشد.

پوسیده شدن قالی به مرور زمان در اثر قرار گرفتن در دستگاه یکی دیگر از مسائلی است که مد نظر صاحبان آن قرار دارد. مهمتر از همه این مواردی که ذکر شد با نظر داشت به اینکه برای عمل خشک نمودن می بایست قالی را در درون دیگ قرار داد که این عمل باعث چروک شدن و بهم ریختگی فرم اصلی آن می شود. این امر در بسیاری از مواقع نتیجه ای جز پاره پوره شدن را به همراه ندارد.

در کنار همه معایبی که برای این دستگاه ذکر شد باید عنوان کرد که اکثریت کارگاه هایی که در زمینه شستشوی قالی مشغول به فعالیت هستند از این دستگاه ها استفاده می کنند.

قالیشویان برای آنکه بتوانند مشتریان خود را همیشه راضی نگه دارند و آنها را متوجه این معایب نکنند به ریشه قالی موادی به نام کلر می زنند که خود این ماده نیز پیامدی جز پوسیدگی و پاره شدن را به همراه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت