بلاگ

قالیشویی در زمان های مختلف

قالیشویی در زمان های مختلف

دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک | ماشین آلات قالیشویی | عزیزی ماشین : فرش شویی در قالیشویی در هر زمان از سال تایم بخصوصی به خود اختصاص می دهد. در ایران هر ساله نزدیک به نوروز و یا اواخر تابستان مردم همزمان با سنت دیرینه خانه تکانی، فرش های خود را هم شستشو می دهند. امروزه سبک زندگی مدرن تا حدودی بر نحوه شستشو تاثیر گذاشته است و دیگر خبر از شستن سنتی فرش ها در پشت بام و حیاط خانه ها نیست و این کار به قالیشویی ها سپرده شده است.

آپارتمان نشینی و نداشتن فضای کافی برای فرش شویی و خشک کردن، مصرف بی رویه آب و انرژی، مصرف بیش از حد مواد شوینده سبب شده است قالیشویی هو بهترین گزینه برای این کار باشند. فرش های دستباف و ماشینی اصول خاصی برای شستشو دارند و دیگر مردم به این باور رسیده اند که این کار را به افرادی بسپارند که دانش کافی در مورد انواع قالی ها دارند و می دانند نحوه صحیح شستشوی آن ها چیست.

بهترین زمان فرش شویی کی می باشد

بهترین زمان فرش شویی چه زمانی است

اگر نگاهی به تاریخچه زمان فرش شویی در ایام مختلف سال بیندازیم خواهیم دید بازار شستشو در ایام نوروز در قالیشویی ها گرم است و مردم علاقه ی زیادی به تمیزکاری قبل از دید و بازدید عید دارند. بیشتر افراد فکر می کنند که در ماه های پایانی سال بهترین زمان برای شستن و آماده شدن برای عید نوروز است. درست است که این زمان حساس شما علاقه دارید همه چیز را به یکباره تمیز کنید.

اما اگر از طرفی دیگر به موضوع نگاه کنید خواهید دید که به دلیل حجم بالای شستشو در این ایام ممکن است سهل انگاری هایی در مراحل شستشو دیده شود. نامناسب بودن این زمان ها بیشتر به دلیل ناقص پیش رفتن مراحل شستشو، خشک شدن، اتو شدن و کاور کردن می باشد. در این بین اگر شما بخواهید فرش های دستباف و ابریشمی را شستشو دهید بیشتر به الیاف قالی آسیب می زنید. در فصول گرم سال بهترین زمان فرش شویی، مبل، پرده و لحاف و … خواهد بود چون در این زمان ها هم فرآیندهای فرش شویی و خشک شدن کامل است و هم زمان تحویل به حداقل می رسد.

آیا زمان فرش شویی در قیمت آن تاثیر گذار است

زمان فرش شویی عملا نباید پارامتری در قیمت گذاری باشد. قیمت این خدمات با توجه به نوع قالیشویی، سایز و نوع فرش، خدمات ارائه شونده، درصد تورم و نوع مواد مصرفی تعیین می شود. معمولا هر قالیشویی یک نرخ پایه و حداقلی دارد و بعد از آن بر اساس پارامترهای مختلف قیمت را افزایش می دهد. عوامل افزایش دهنده نرخ پایه متعدد هستند که ابتدایی ترین عامل تعیین کننده قیمت سایز فرش می باشد اما موارد زیر ممکن است باعث افزایش در قیمت ها شود.

تراکم فرش

هرچه تراکم فرش بالا باشد شستشوی آن آسان نیست و در نتیجه با قیمت بیشتری شسته می شود.

نوع فرش

معمولا فرش های دستباف به دلیل الیاف حساسی که دارند نوع شستشوی متفاوت و خاصی دارند وه باعث می شود بهای شستشوی آن ها از فرش های ماشینی بیشتر باشد.

زمان شستشو

در برخی از زمان ها مانند پایان سال و یا نزدیک شدن به برخی از اعیاد که حجم سفارشات بسیار بالاست ممکن است هزینه های شستشو هم صرفا به دلیل تقاضای بالا بیشتر شود. در برخی موارد ممکن است برخی از افراد به دلیل عجله در شستشو زمان تحویل را زودتر بخواهند این گونه فرش شویی که مشتری بخواهد فرش را زودتر از نوبت تحویل بگیرد شامل هزینه های بیشتر خواهد بود.

تاثیر فصل ها و روزها در فرش شویی

زمان فرش شویی یک پارامتر اصلی و اساسی در سلامت فرش ها می باشد. اینکه چه زمانی بهترین زمان است بستگی به تصمیم شما و امکانات قالیشویی دارد. در قالیشویی های مدرن که تمام مراحل شستشو و خشک شدن توسط دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود. زمان شستشو تاثیر زیادی در کیفیت نخواهد داشت. چون هر فرش در یک زمان مشخص شسته و توسط تجهیزات مدرن و اتوماتیک خشک می شود و تغییرات فصلی و آب و هوایی در روند شستشو تاثیر نخواهد داشت.

از آنجا که فرش شسته شده در معرض پوسیدگی می باشد و اگر سریعا خشک نشود بافت فرش آسیب می بیند پس تحت هیچ شرایطی نباید مرحله خشک شدن فرش به تعویق بیفتد. در قالیشویی های که به صورت فصلی کار می کنند و زمان شستشو و خشک شدن آن ها بستگی به هوا دارد بهتر است اغلب در نیمه اول سال و ماه های گرم این عملیات را انجام دهند.

مورد دیگر زمانی است که هوا بسیار گرم است و تابش شدید آفتاب ممکن است به فرش آسیب بزند این مورد برای فرش های دستباف حیاتی تر است و حتما باید از قالیشویی های معتبر برای فرش شویی قالی های دستباف کمک بگیرید.به طور کلی شستشوی فرش ماشینی در تمام فصول سال انجام می شود چون عملیات شستشو و آبگیری زمان خشک شدن را به حداقل می رساند و بعد از یک روز قرار گرفتن در معرض هوای آزاد کاملا خشک می شود. در قالیشویی ها با تجهیزات اتوماتیک حتی در هوای بارانی و سرد هم امکان شستشو و خشک شدن سریع فرش وجود دارد.

آیا زمان شستشوی فرش در قیمت آن تاثیر گذار است

مزایای فرش شویی در قالیشویی چیست

تمیز کردن عمیق: خدمات شستشوی فرش از تجهیزات و تکنیک های تخصصی برای دستیابی به تمیز کردن عمیق و کامل فرش ها، از بین بردن کثیفی، گرد و غبار، لکه ها و مواد حساسیت زا که با جاروبرقی منظم ممکن است از بین برود، استفاده می کند.

از بین بردن لکه: شستشوی حرفه ای فرش می تواند به طور موثری لکه ها و لکه های سرسخت را از روی فرش ها هدف قرار داده و از بین ببرد و ظاهر و طراوت را به آنها بازگرداند.

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

از بین بردن بو: خدمات شستشوی فرش می تواند به از بین بردن بوی نامطبوع محبوس شده در الیاف فرش کمک کند و فرش ها را بوی تازه و تمیزی می دهد.

طول عمر طولانی: شستشوی منظم فرش ها با از بین بردن کثیفی ها و زباله هایی که به مرور زمان باعث ساییدگی و ساییدگی می شوند، به حفظ یکپارچگی و افزایش طول عمر آنها کمک می کند.

به طور کلی، خدمات شستشوی فرش راه‌حل‌های تمیزکننده جامعی را ارائه می‌دهند که نه تنها ظاهر فرش‌ها را بهبود می‌بخشد، بلکه به یک محیط داخلی سالم‌تر و راحت‌تر کمک می‌کند.

زمان تحویل شستشوی فرش در قالیشویی

زمان فرش شویی و تحویل آن ها در هر قالیشویی بستگی به حجم کاری و دستگاه های مورد استفاده می باشد. شاید همه ی افراد در وهله ی اول به دنبال قیمت شستشو و زمان تحویل باشند اما مهمترین نکته در این خصوص کیفیت شستشو می باشد.

زمان تحویل فرش ها و شستن ها آن ها در در قالیشویی های نیمه اتوماتیک کاملا به شرایط آب و هوایی بستگی دارد در روزهای بارانی ممکن است این زمان بیشتر شود و عملیات خشک شدن و شستن طولانی تر شود. اگر در درجه اول کیفیت را لحاظ کنید باید در زمان هایی اقدام به دادن فرش ها به قالیشویی کنید که حجم کار پایین باشد و وضعیت آب و هوا به نحوی باشد که زمان خشک شدن به حداقل برسد.

به طور کلی امروزه برای صرفه جویی در وقت و هزینه بیشتر قالیشویی ها از تجهیزات پیشرفته و تمام اتوماتیک استفاده می کنند به طوری که روزانه حجم بالایی از فرش ها را شستشو و تحویل می دهند. ماشین سازی عزیزی امکان تهیه انواع ماشین آلات را به قالیشویی ها داده است تا بتوانند روزانه حجم کاری خود را چند برابر کنند و از کیفیت تجهیزات اطمینان حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت