بلاگ

معرفی بهترین مواد شستشوی قالی

بهترین مواد شستشوی قالی

 

تجهیزات قالیشویی | خشک کن فرش | عزیزی ماشین : مناسب ترین مواد شستشوی قالی کدام است؟ قطعا یکی از مهمترین دغدغه ای که در ارتباط با شستشوی فرش در کارخانه ها و کارگاه های قالیشویی باید به آن توجه کرد نوع مواد شوینده ای است که برای نظافت و تمیز کردن آن استفاده می شود.

مطمئنا در این راستا سوالات و ابهامات بسیاری از قبیل اینکه آیا این مواد باعث آسیب رسیدن به فرش می شود یا نه؟ ذهن صاحبان فرش و قالی به ویژه خانم ها را به خود مشغول می کند.

قالیشویی ارزان و فوری در تهران

عوامل تاثیرگذار در انتخاب مواد شستشوی قالی

به طور کلی مواد شستشوی قالی با توجه به جنس و الیاف قالی و کیفیت خدمات کارگاه قالیشویی متفاوت می باشد؛ مانند کلر، سدیم، آب ژاول، شامپو فرش، پودر رختشویی انتخاب نوع ماده شوینده تاثیر زیادی در اندازه چربی زدایی و تمیز شدن و براق شدن فرش دارد.

کارگاه های قالیشویی برای سفید کردن ریشه قالی، پاک کردن لکه های قالی، رنگبری قالی و کلرینه کردن قالی، باید در انتخاب نوع شوینده خوب تصمیم بگیرند؛ مثلا مواد زیر را به کار می برند:

۱-برای برگرداندن سفیدی ریشه های قالی معمولا از هیپوکلریت استفاده می کنند.
۲-سود سوز آور برای الیاف پشم، پنبه و ابریشم بسیار خوب است.
۳-برای درخشندگی بیشتر فرش آن را در کلسیم هیپوکلریت می اندازند.
۴-برای رنگبری از روی قالی از کاهنده خیلی قوی به اسم هیدروسولفیت استفاده می کنند.

بهترین مواد شستشوی قالی متناسب با قالیشویی

عمدتا در قالیشویی ها از شوینده ها و مواد شستشوی قالی گوناگونی برای نظافت فرش ها و از بین بردن هرگونه آلودگی روی آن ها استفاده می کنند که البته استفاده از این روش به مدرن بودن یا سنتی بودن آن کارگاه نیز بستگی دارد؛ مثلا پودرهای که دارای آنزیم های بسیار قوی بود و از آن برای پاک کردن لکه های چربی استفاده می کردند مخصوص قالیشویی های سنتی بود و الان از آن استفاده نمی شود چون باعث خشک شدن و سفتی پرز فرش می شود.

شاید در نگاه اول اندکی ساده و ابتدای به نظر آید اما واقعیت امر این است که یکی دیگر از کاربردی ترین مواد شستشوی قالی آب و تاید است و معمولا از آن در روش های سنتی و قدیمی نظافت فرش استفاده می شود. لازم به ذکر است که به هنگام استفاده از این مواد در روش فوق احتمال به وجود آمدن زردآب زیاد است. علت آن هم خوب نشستن قالی و ماندن چرک روی آن است.

یکی دیگر از انواع مواد شستشوی قالی و فرش که در کارگاه های قالیشویی بسیار پرکاربرد است ماده نانو و ماده تثبیت کننده می باشد. استفاده از این ماده ضدعفونی و نظافتی در کنار نظافت سریع و با کیفیت فرش ها باعث سالم ماندن آن ها نیز می شود. استفاده از مواد نانو در شستشوی فرش باعث پاک شدن لکه های آن می شود و فرش ها را درخشان و تمیز می کند.

انواع مواد شستشوی قالی مناسب برای تمامی فرش ها

در کارگاه های قالیشویی برای شستشوی فرش از مواد مختلفی استفاده می شود که مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

مواد شوینده و سفید کننده

یکی دیگر از پارامترهای مهم شستن قالی ماده شوینده است. ماده شوینده ای که استفاده می شود باید قابلیت حل شدن را داشته باشد چون اگر این خاصیت را نداشته باشد موقع شستن قالی، در لابه لای قالی می ماند و موجب پوسیدگی آن می شود. اکثر مواد شستشوی قالی دارای خاصیت قلیایی هستند.

مواد قلیایی

این مواد در چگالی، دما و وقت زیاد از خود واکنش شیمیایی نشان می دهند و باعث آسیب دیدن بافت قالی می شود. چگالی و دمای مواد قلیایی که برای شستن قالی استفاده می شود، مرتب باید آن را کنترل کرد.

سود سوز یکی از مهمترین مواد قلیایی در شستن فرش است که موجب رفتن رنگ و روی الیاف رنگی قالی می شود. استفاده از ماده قلیایی مانند سدیم بیکربنات توسط سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع شده است.

مواد احیا کننده

از مواد احیا کننده در مرحله رنگ بری قالی استفاده می شود. یکی از رایج ترین این مواد، هیدروسولفیت سدیم می باشد. این مواد موجب کم رنگ شدن الیاف پشمی فرش شده وباعث از بین رفتن پیوند دی سولفید می شود.

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

هنگام استفاده از ماده احیا کننده باید از اسید استیک برای خنثی کردن محیط استفاده شود و یا آبکشی فرش را افزایش دهند تا این مواد به صورت کامل از بین بافت و الیاف قالی خارج شود.

مواد اکسید کننده

ترکیبات کلردار یکی از این مواد است که اگر زیاد از آن استفاده شود الیاف پشمی قالی را خراب و از بین می برد. کلر موجب فلس زدایی و درخشندگی ظاهری قالی می شود. پس بهترین ماده ای که برای شستن قالی پیشنهاد می شود مواد شوینده است. مواد شیمیایی موجود در این شوینده ها، لکه ها و کثیفی روی قالی را بدون اینکه آسیبی به آن برسانند از بین می برند.

مزایای استفاده از مواد شستشوی قالی چیست؟

فرش مانند همه وسایل خانه نیاز به تمیز کردن و شستن دارد و مسلما انجام اینکار بدون کمک گرفتن از بهترین مواد شستشوی قالی میسر نیست.

از آنجایی که نظافت و لکه گیری فرش ها یکی از دغدغه های اصلی خانم ها است و همواره دوست دارند شستشوی فرش به گونه ای باشد که در ظاهر فرش و رنگ و روی آن تغییری ایجاد نشود در نتیجه استفاده کردن از شوینده های و مواد نظافتی با کیفیت یکی از بهترین راه حل ها برای تمیز کردن قالی می باشد. این مواد فرش را تمیز کرده و به دوام و ماندگاری آن بیشترین کمک را می کنند. از دیگر مزیت های این مواد عبارتند از:

۱-نرمی و لطافت فرش بعد از شستشو
۲-پاک کردن لکه های رنگی
۳-پاک کردن چربی های روی فرش
۴-شستن قالی با کیفیت خیلی زیاد
۵-عدم تغییر در رنگ بندی قالی
البته باید به این نکته توجه کنید که دسته بندی مواد شوینده بر مبنای ملاک های زیر است:
۱-ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در آنها
۲-کیفیت تمیزکنندگی و قدرت پاک کنندگی آن
۳-نوع کاربرد
۴-شرکت و یا کارخانه سازنده آن
۵-چگونگی بسته بندی

بهترین مواد شستشو در قالیشویی

مشخصه های مواد شستشوی قالی برای فرش و موکت:

مواد شستشوی قالی مورد استفاده در شستشوی فرش و موکت باید دارای ویژگی های زیر باشد:

۱-دارای قابلیت پاک کنندگی زیاد لکه ها وچربی ها از روی قالی و موکت باشد.
۲-دارای رایحه خوشبو و عطر خاصی باشد تا فرش و موکت ها بوی خوبی را به خود بگیرند.
۳-موجب آسیب رساندن به بافت فرش و خراب شدن موکت نشود.
۴-دارای قابلیت نرم کنندگی فرش و موکت را داشته باشد.
۵-دارای سازگاری با دستگاه های قالیشویی و موکت شویی باشد.
۶-بتوان از آن در دو روش مکانیزه و سنتی در شستشوی قالی و موکت استفاده کرد.
۷-دارای PHD قلیایی و اسیدی نباشد و به صورت خنثی عمل کند.
۸-قیمت آن مناسب و قابلیت حل شدن آن در آب خیلی زیاد باشد.
۹-اندازه کفی که تولید می کند قابل کنترل کردن باشد.
۱۰-در انواع بسته بندی های مختلف در دسترس باشد.
۱۱-در زمان خیلی کوتاهی از روی قالی و موکت خشک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت