بلاگ

نحوه راه اندازی صحیح کارخانه قالیشویی

راه اندازی کارخانه قالیشویی

دستگاه قالیشویی | ماشین آلات قالیشویی | عزیزی ماشین : اگر تصمیم به راه اندازی کارخانه قالیشویی دارید باید اول از همه چیز خود را از نظر شخصیتی، توانایی جسمی و روحی و روانی مورد ارزیابی قرار دهید. بدیهی است هر شغلی که شما بخواهید برای خود انتخاب کنید و یا هر کاری را که بخواهید شروع کنید باید در مورد آن تحقیق کرده و تجربه و مهارت کافی را بدست بیاورید.

نباید فراموش کنید که شما به 12 ساعت کار در روز نیاز دارید. این به این معنا است که شخص از نظر جسمی فشار زیادی را باید تحمل کند تا بتواند خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهد.

دریافت جواز کسب برای راه اندازی کارخانه قالیشویی

دریافت جواز کار یکی از مراحل اولیه راه اندازی کارخانه قالیشویی است که افراد می توانند با مراجعه به سایت سازمان صنعت و معدن و تجارت مخصوص استانی که در آن زندگی می کنند و قصد راه اندازی کارگاه را دارند این مجوز را دریافت کنند. مهمترین مدارکی که برای دریافت این مجوز لازم است عبارتند از:

بهترین کارخانه قالیشویی در تهران

گرفتن مجوز از شهرداری
سازمان محیط زیست استان محل زندگی
بخشداری یا دهیاری و یا فرمانداری
از دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت این مجوز؛ اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد، آگهی ثبت شرکت و اساسنامه

سرمایه اولیه برای راه اندازی کارخانه قالیشویی چقدر است؟

هر کاری هزینه ی خاصی را برای شخص در بر دارد. راه اندازی کارخانه قالیشویی نیز هزینه های را دارد که در اینجا به آن اشاره می کنیم. هزینه مربوط به گرفتن مجوزها برای ثبت کردن نهایی نام شرکت از اولین هزینه هایی است که فرد باید آن را پرداخت کند. دومین هزینه برای خرید زمین و یا اجاره ی فضای کارخانه است‌.

پس از این باید برای خرید ماشین آلات هزینه ای را در نظر گرفت. نوع ماشین آلاتی که برای این کارخانه ها خریداری می شود به آب و هوای آن منطقه بستگی دارد. نرخ بیمه بیمه و هزینه استخدام پرسنل و کارگران از دیگر مبالغی است که صاحب کارخانه باید به فکر آن باشد.

انتخاب اسم مناسب برای کارخانه قالیشویی

در راه اندازی کارخانه قالیشویی یکی از اولین و به نوعی مهم ترین اقدامات، انتخاب اسم مناسب برای کارگاه است. زیرا در واقع این اسم، برند آن کارگاه را مشخص می کند که معمولا در صنعت قالیشویی بیشتر از نام خانوادگی استفاده می شود.

نکات مهم قبل از راه اندازی قالیشویی:

چند نکته مهم وجود دارد که شخص باید قبل از راه اندازی قالیشویی به آن توجه داشته باشد:

قالیشویی یک شغل پر دردسر و طاقت فرسا است و نیازمند 12 ساعت کار در روز است.
تعیین اقلیم و بررسی آب و هوا
شرایط آب و هوایی هر منطقه در برنامه شستشوی فرش و انتخاب نوع دستگاه های قالیشویی تاثیر زیادی دارد
عواملی مانند تعداد جمعیت، توان مالی مردم منطقه، آب و هوای منطقه و… را باید مورد بررسی قرار داد.
مکان قالیشویی

در انتخاب محل مناسب برای قالیشویی باید اطلاعات کافی نسبت به قوانین شهری آن منطقه، چگونگی تامین آب مورد استفاده، چگونگی دفع فاضلاب، آلودگی صوتی کارگاه و… توجه داشت.

شیوه های راه اندازی انواع کارخانه شستشوی فرش

به طور کلی راه اندازی کارخانه قالیشویی به دو روش انجام می شود:

کارخانه قالیشویی تمام سنتی

حدود 90 درصد از قالیشویی های که در ایران فعالیت می کنند از نوع سنتی هستند. دستگاه هایی که در این گونه صنایع مورد استفاده قرار می گیرند شامل؛ دستگاه شلاق زن برای کار شستشوی فرش و دستگاه خشک کن است.

کارخانه قالیشویی نیمه اتوماتیک

در این کارگاه های نیمه اتوماتیک به خاطر نبودن فضای کافی از شستشوی دستی و دستگاه خشک کن قوی برای خشک شدن فرش ها مانند خشک کن لوله ای استفاده می کنند. این خشک کن باعث می شود فرش ها در زمان خیلی کم خشک شوند و از چروک شدن و زردی فرش جلوگیری می کند.

کارخانه قالیشویی تمام اتوماتیک

برای راه اندازی یک کارخانه قالیشویی تمام اتوماتیک به سرمایه ای زیادی نیاز است (حداقل 200 میلیون و حداکثر ۶۰۰ میلیون)، فضایی در حدود 200 متر نیز نیاز است.

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

دستگاه های شستشوی اتوماتیک فرش عبارتند از:

دستگاه های خشک کن تمام اتوماتیک، دستگاه های گردگیری تمام اتوماتیک، دستگاه ریلی اتومات، دستگاه پرزگیر اتومات، دستگاه تصفیه و بازیافت آب اتومات

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه

• سکوی شستشوی فرش

در کارخانه قالیشویی که از روش سنتی برای شستن استفاده می کنند باید مکانی به نام سکوی شستشو داشته باشند. اندازه ی سکو به تعداد فرش هایی که در یک مرحله می خواهند آن را بشویند بستگی دارد. این سکو ها باید دارای شیر آب برای شستن فرش و دارای کانال دفع فاضلاب باشند. مهمترین نکته ای که برای طراحی سکو باید در نظر داشته باشید شیب بندی مناسب است.

• انبار کارخانه

در این دسته از صنایع به انباری برای نگهداری قالی های شسته شده نیاز است که تا موقع تحویل آن ها به مشتری گم نشوند. همچنین اینکه باید سرپوشیده باشد و عایق مناسبی برای جلوگیری از گرد و خاک داشته باشد.

• دفتر کارخانه

کارگاه و کارخانه های قالیشویی برای انجام امور مدیریتی و حسابداری و اداری خود به یک اتاق نیاز دارند که بزرگی و کوچکی اندازه آن به ظرفیت کارهای کارگاه وابسته است.

در مورد راه اندازی کارخانه قالیشویی سه نکته مه وجود دارد که به شرح زیر هستند:

شرکت قالیشویی راگا

رقابت، تبلیغات و اعتماد سازی

از مهمترین قسمت های هر شغلی برای بالا بردن آن در محیط های رقابتی، کار تبلیغات است. از طریق تبلیغات می توانند مشتریان زیادی را جذب کنند.

بستن قرارداد های مورد نیاز با شرکت های مرتبط

در یک کارخانه قالیشویی بستن قرارداد با شرکت های مربوط به خدمات خود دارای اهمیت زیادی است. مثلا برای تبلیغات می توانند با شرکت های تبلیغاتی که در کار خود مهارت لازم را دارند برای تبلیغ کار خود قرارداد ببندند.

از دیگر قراردادهای مهم یک کارگاه قالیشویی، بستن قرارداد با کارگران و پرسنل کارگاه می باشد که باید بر اساس قوانین اداره کار تنظیم شود.

تکنولوژی مورد نیاز تولید

یکی از مسائل خیلی مهمی که در بازار رقابت و موقع سود کار قابل بحث است چگونگی استفاده کردن از وسایل پیشرفته و مدرن است. همانطور که می دانید استفاده کردن از دستگاه های پیشرفته قالیشویی در بالا بردن کیفیت کار تاثیر خیلی زیادی دارد.

از دیگر ویژگی های استفاده از تکنولوژی و تجهیزات اتوماتیک شستشوی فرش می توان به موارد زیر اشاره کرد: حداقل استفاده از زمان، به دست آوردن رضایت خاطر مشتری، قبول کردن بیشتر سفارش و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت