بلاگ

کیفیت شستشوی فرش

کیفیت شستشوی فرش

قیمت ماشین آلات قالیشویی | ساخت دستگاه قالیشویی | عزیزی ماشین : تمام افرادی که می خواهند فرش های خود را شستشو دهند کیفیت شستشو فرش برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است. قالیشویی ها تنها با کیفیت بالا می توانند بازاریابی کنند و رضایت مشتریان خود را جلب کنند.

اصلی ترین خدماتی که در قالیشویی انجام داده می شود شستشوی قالی است. بالا بردن کیفیت نهایی تنها در گروه شستشوی خوب نیست بلکه باید تمام مراحل با دقت و ملاحظات لازم انجام شوند و دقت شود که برای هر فرشی چه مقدار شستشو و مواد لازم است.

کیفیت شستشو چه نقشی را در قالیشویی ایفا می کند

قالیشویی هایی که در سطح شهرها و روستاها فعالیت می کنند همه و همه با شعار بالا بودن کیفیت شستشوی فرش خدمات خود را ارائه می دهند و کسب اعتماد مشتریان و بازاریابی این حوزه تنها با یکبار شستشو قالی امکان پذیر است. به طور کلی شستن انواع مدل های ماشینی و دستباف یک فرآیند تخصصی است هر قالی با توجه به تراکم و رنگ یک شستشوی مجزا را می طلبد.

بهترین روش برای شستشوی فرش کدام است

روش های قدیمی شستن در حیاط خانه و پشت بام ها منسوخ شده است چون افراد اصلا با نکات ریز و اختصاصی در شستشو آشنا نبودن و زمان زیادی را صرف شستن می کردند بدون آن که نتیجه دلخواه را کسب کنند. مراحل شستشو و خشک کردن، بارگیری و تحویل کالا همه و همه در کیفیت پایانی تاثیر گذار است. هر چه خدمات دهی مرتب و در سطح بالا باشد افراد بیشتری جذب می شوند.

شستن فرش با دستگاه های سنتی

کیفیت شستشوی فرش یا روش های سنتی همچنان مورد تایید بسیاری از افراد است و هر ساله خودشان آن ها را شستشو می دهند. در ابتدا قالیشویی های دستی با استفاده از نیروی کار بدون استفاده از دستگاه خاصی شستشوی قالی و موکت را انجام می دانند و این شیوه شستشو بیشتر مناسب فصول گرم سال و در بیشتر مواقع به دلیل خستگی بیش از حد نیروی کار به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی کردند. از لحاظ اقتصادی و زمانی این شیوه شستشو اصلا مقرون به صرفه نبود.

کیفیت شستشوی فرش با تجهیزات اتوماتیک

یکی از مجهزترین و مدرن ترین قالیشویی ها که خیال افراد را از بابت کیفیت شستشوی فرش راحت می کند مراکزی هستند که از دستگاه های تمام اتوماتیک و مدرن برای شستشو خشک کردن استفاده می کنند. این دستگاه ها به دلیل تنظیمات استاندارد مربوط به هر قالی و کنترل مصرف آب و مواد شوینده به نتیجه دلخواه شستشو می انجامد. تمام مراحل از شستشو تا خشک شدن کامل توسط دستگاه های جداگانه انجام می شود و دخالت نیروی انسانی به حداقل رسیده است.

عوامل تاثیر گذار بر شستن فرش ها

کیفیت شستشوی فرش در قالیشویی یک مبحث مهم است. به این معنا که صاحبان قالیشویی های سنتی و تمام اتوماتیک باید برای قالی ها ارزش قائل شوند و قالی را بر اساس شرایط و ویژگی هایش شستشو دهند. استفاده از دستگاه های استاندارد، شامپو فرش ها شوینده های مناسب، روش های خشک کردن سریع و … همه و همه عواملی تاثیر گذار بر کیفیت هستند.

تقریبا عواملی که بر روی کیفیت تاثیر گذار هستند را بیان کردیم اما اینکه مراکز قالیشویی از چه ماشین آلاتی استفاده می کنند و اینکه آیا نیروی انسانی عهده دار تمام مراحل است یا ماشین آلات شستشو این کار را انجام می دهد یک عامل یکی از تاثیرگذارترین عوامل است چون بازدهی که از دستگاه های مدرن با حداقل نیروی انسانی می گیرید بسیار بیشتر است. نیروی کار ممکن در مراحل پایانی کار خسته شوند و اگر قرار باشد در روز چند تخته را بشویند دیگر انرژی کافی برای شستشوی بقیه را نداشته باشند. پس روشهای شستشو در این حیطه بسیار مهم و تاثیر گذار هستند.

آیا کیفیت شستشو در قیمت تاثیر گذار است

حتما بارها این عبارت را شنیده اید که فلان قالیشویی به دلیل بالا بودن کیفیت شستشوی فرش قیمت بیشتری را از مشتری اخذ کرده است. باید بگوییم که معیار کیفیت در قیمت تاثیری ندارد. آنچه باعث قیمت گذاری می شود نوع دستگاه های شستشو و موارد مورد استفاده و ستیز فرش ها می باشد. ما منکر اینکه قالی اگر در قالیشویی های مدرن با تجهیزات تمام اتوماتیک شسته شود کیفیت بالایی دارند و ممکن است قیمت بالاتری هم داشته باشند اما هیچ قالیشویی صرفه به خاطر کیفیت بالای شستشو نمی تواند هزینه ی اضافی از مشتری اخذ کند.

در مورد مدل های دستباف قیمت ها متفاوت تر است. چون این مدل بیشتر از اینکه یک کالای مصرفی باشند یک کالای ارزشمند هنری هستند که با قیمت بالاتری هم شستشو داده می شوند. در مراکز مجهزتر ابتدا فرش ها از لحاظ بافت و رنگ توسط کارشناس بررسی می شوند و با توجه به ویژگی های قالی تمام مراحل شستشو طی می شود که این خدمات تضمین کیفیت را به دنبال دارد و می تواند در قیمت نهایی هم تاثیر گذار باشد.

ترفندهای بالا بردن در شستن انواع فرش

برای بالا بردن کیفیت شستشوی فرش قبل از هر چیز باید روش هایی استفاده شود که زمان شستشو و خشک کردن را به حداقل برسانند. در قالیشویی های مدرن اگر پرسنل متخصص هم وجود داشته باشند قطعا نتیجه کار با کیفیت و بهتر خواهد بود چون افراد با شیوه های شستشوی اصولی و استاندارد آشنایی هستند و می دانند چه میزان زمان برای شستشوی هر نوع قالی توسط دستگاه ها لازم است و کدام تجهیزات بهتر و استاندارد تر هستند.

مزایای شستن فرش به روش صنعتی

با توجه به اینکه هر ساله تعداد این کسب و کارها در حال افزایش است و این ممکن است مشتری را دچار سردرگمی کند. اما اگر سابقه قالیشویی، امکانات و تجهیزات کاربردی، مواد شستشو، نظر مشتریان و … بررسی کنید خواهید فهمید که کیفیت خدمات در چه سطحی است‌. تجهیزات قالیشویی ماشین سازی عزیزی با رعایت استانداردهای روز دنیا در تولید آن ها توانسته است رضایت مصرف کننده و مشتری را حفظ کند.

پس در پایان باید بگوییم که این تجهیزات مدرن و به روز است که می تواند کیفیت کار را بالا ببرد و در جذب مشتریان بیشتر کمک کند. مراکزی که تجهیزات خود را تمام اتوماتیک کرده اند با حجم سفارشات بالایی در روز همراه هستند که به راحتی می توانند از عهده ی حجم بالا برایند‌.

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت