بلاگ

میزان آب مصرفی برای شستن فرش ماشینی و دستباف

شستن فرش ماشینی و دستباف

 

ساخت تجهیزات قالیشویی | ماشین آلات قالیشویی | عزیزی ماشین : میزان آب مصرفی برای شستن فرش ماشینی و دستباف

یکی از دغدغه هایی که بیشتر خانواده با آن مواجه هستند. اینکه با چه شیوه ای و کجا فرش شسته شود برای خانواده ها بسیار مهم است. یکی از نکات مهم در این خصوص آب مصرفی برای شستشوی هر فرش است. حتما همه ی شما به یاد دارید که در گذشته فرش ها را حیاط ها و یا پشت بام خانه ها ساعت می شستند و گاها اصلا توجهی به میزان آب مصرفی نمی کردند.

اما امروزه زندگی آپارتمان نشینی و کمبود آب این امکان را از خانواده ها گرفته است تا مانند گذشته خودشان فرش ها را شستشو دهند از طرفی هم وقت و انرژی لازم برای این کار را ندارند. ازدیاد قالیشویی های سطح شهر هم یکی دیگر از دلایلی است که که افراد رغبت زیادی به شستن هر فرش در قالیشویی را دارند.

انواع شیوه های شستن فرش کدامند

معرفی انواع شیوه های شستن فرش

روش های سنتی و مدرن هر کدام از لحاظ مصرف آب مزایا و معایبی دارند و نمی تواند به طور قطع بگویم که کدام روش بهتر است. منظور ما از روش های سنتی شستن فرش در خانه و حیاط خانه نیست بلکه امروزه قالیشویی هایی هستند که با همان شیوه ی قدیمی و سنتی فرش ها را می شستشو می دهند.

اما روش های مدرن از دستگاه و تجهیزات پیشرفته استفاده می کنند و نسبت به روش سنتی بازدهی چندین برابری دارد. حال در زیر می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آب مصرفی برای شستشوی هر فرش در روش سنتی و مدرن چقدر است و کدام روش از لحاظ آب مصرفی بهینه هستند.

آب مصرفی در شستن فرش چقدر است؟

آیا میدانید آب مصرفی برای شستن فرش چقدر است؟ آیا تمایل دارید که در این اوضاع کم آبی روشی را انتخاب کنید که کمترین میزان مصرف آب را به دنبال داشته باشد؟ همانطور که میدانید مشکل کم آبی یکی از دغدغه های همیشگی و حل نشدنی کشورمان بوده است و در سال های اخیر این معضل بیشتر شده است و کل کشور بسیج شده اند تا از روند مصرف بی رویه آب پیشگیری کنند و هشدارهای لازم را به هموطنان بدهند.

جدای از این مباحث بحث نظافت و شستشوی وسایل منزل در همه جا وجود دارد و اساسی ترین مرحله شستشو و نظافت، مختص به شستشوی فرش ها و گلیم ها می باشد که بیشترین آب مصرفی را به خود اختصاص می دهد.

یکی از مراکز پر مصرف آب در تمام استان ها، قالیشویی ها هستند که روز به روز هم به تعداد آن ها اضافه می شود. آمارها نشان داده است که سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف آب برای شستشوی فرش ها می باشد که رقم بسیار بالایی است.

به طور معمول در شستشوی هر فرش ۵۰۰ لیتر آب هدر می رود که رقمی بسیار بیشتر از سرانه مصرف آب برای هر فرد است. در ایران سرانه مصرف آب برای هر نفر ۳۰۰ لیتر است در حالی که سرانه مصرف جهانی ۱۵۰ لیتر می باشد. این بدان معنی است که شستن یک فرش چیزی بیشتر از سه برابر سرانه جهانی مصرف آب یک نفر است.

شستن فرش با سیستم های بروز در قالیشویی ها

میزان آب مصرفی برای شستن فرش بسته به نوع فرش و روش شستشو متفاوت است. در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که شستشوی بیش از حد فرش های ماشینی و دستباف تا حد زیادی به بافت فرش آسیب می رساند و بهتر است شما اگر فرشتان لکه جزیی دارد با شوینده ها و لکه برهای مناسب آن را تمیز کنید.

در قالیشویی های صنعتی بیشتر از دستگاه های صنعتی و تمام اتوماتیک استفاده می کنند. ماشین سازی عزیزی در سال های اخیر توانسته است دستگاه هایی را طراحی و تولید کند که تا حد زیادی در کاهش انرژی آب و برق تاثیر زیادی دارد.

همانطور که در بالا هم گفتیم به زور میانگین آب مصرفی برای شستشوی هر فرش حدود ۵۰۰ لیتر برآورد شده است اما دستگاه های تمام اتوماتیک در برخی قالیشویی ها این میزان را به حداقل رسانده اند. اما اگر بخواهیم در این بحران کم آبی این مقدار را به کمترین میزان ممکن برسانیم باید تمام قالیشویی ها مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شوند و آب مصرفی را دوباره به چرخه شستشو باز گردانند یا آن را برای مصارف کشاورزی استفاده کنند.

آب مصرفی برای شستن فرش به روش سنتی

آب مصرفی برای شستن فرش در روش سنتی مقادیری بیشتر از سرانه ی مصرف ۵۰۰ لیتر می باشد. افرادی که در خانه و با آب آشامیدنی اقدام به شستشوی فرش می کنند ممکن است آب زیادی را برای عملیات شستشو و آبکشی هدر دهند که در قالیشویی های تمام اتوماتیک این مقادیر کنترل شده است و چون در ابتدای شستشو فرش به طور کامل گردگیری می شود عملیات شستشو هم سریع تر و با مصرف آب کمتری همراه است.

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

در گذشته از آب چاه ها و انبارهای آب ذخیره شده برای شستشو آب استفاده می کردند که این روش به طور کلی از بین رفته است و برخی خانوارها بدون توجه به بحران کم آبی ساعت ها شیر آب را بی دلیل برای شستن یک فرش باز می گذارند.

آب مصرفی برای شستن فرش ماشینی

رقم ۵۰۰ لیتر آب مصرفی برای شستن فرش ماشینی مربوط به فرش ماشینی با اندازه استاندارد ۱۲ متر می باشد. که این مقدار با توجه به متراژ فرش و نوع فرش تغییر می کند. فرش های ماشینی شستشوی آسان تری دارند و زودتر تمیز می شوند بنابراین نیازی نیست که چندین بار متوالی شسته شوند تا تمیز شوند.

قیمت شستشوی فرش ماشینی

آب مصرفی برای شستن فرش دستباف

آب مصرفی برای شستن فرش دستباف تا حدودی با فرش ماشینی متفاوت است. شستشوی این فرش ها به حساسیت زیادی نیاز دارد. در قالیشویی های صنعتی شستشوی فرش های دستباف بدون دخالت دست و کلا با دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود. این روش شستشو با اینکه حساس است اما مصرف آب زیادی را نمی خواهد و کلا روش های جدید شستشو هدفشان بهینه سازی مصرف آب و برق است.

در پایان بهتر است بگوییم که قالیشویی ها باید هر چه سریع تر روش های منسوخ گذشته را کنار بگذارند و از تجهیزات و ماشین سازی عزیزی بهترین دستگاه را بازدهی بیشتر کار خود تهیه کنند چون هر سال بحران کم آبی و مواجه شدن با مشکلات کم آبی بیشتر و بیشتر می شود و تنها راه به حداقل رساندن مصرف از طریق درست مصرف کردن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت