بلاگ

صفر تا صد راه اندازی کارخانه قالیشویی

راه اندازی کارخانه قالیشویی

 

دستگاه قالیشویی | ماشین آلات قالیشویی | عزیزی ماشین : هر آنچه باید در خصوص صفر تا صد راه اندازی کارخانه قالیشویی دانست. شستشو قالی و فرش یکی از نگرانی ها اصلی مالکان قالی است. فرش ها معمولا به هر خانه ای رنگ و رویی زیبا و جذاب می دهد و بر روی زندگی ما انسان ها معمولا اهمیت به سزایی دارد. محافظت و نگهداری از قالی ها و فرش ها در گذر زمان مقید تحولاتی شده است که می توان گفت در امتدادی درست و مثبت واقع شده است.

امروزه کارخانه ها و مراکز قالیشویی معتبری در این مسیر گام هایی برداشته اند که با به کارگیری شیوه های مدرن شستشوی قالی ها را برعهده گرفته اند.

شستن فرش ها امروزه از حالت سنتی که هم آب زیادی مصرف می شد و هم زمان بر بود به سوی ماشینی و اتوماتیک شدن پیش رفته است. شیوه های مدرنی که در آن مصرف آب و انرژی پایین آمده و در حین حال پروسه آن فوری تر شده است. برای احداث کارگاه قالیشویی بایستی به فاکتور های متنوعی توجه نمود که با توجه به آن می توان به این کار مبادرت نمود.

مجوزهای ضروری جهت احداث کارخانه قالیشویی

پیش از مبادرت به تاسیس کارخانه قالیشویی احتیاج به فراهم سازی مجوز ها و جواز های ضروری از سازمان های ذیربط می باشد. هر قالیشویی بایستی نسبت به پی جویی کار های خود در حرفه و انجمن های وابسته و دریافت مجوز های صنفی ضروری مبادرت نمایند.

صنف قالیشویی مربوط به هر شهر یا استان ماخذ نرخ گذاری و کنترل کارکرد قالیشویی های آن ناحیه می باشد. افزون بر این قالیشویی ها با سازمان های دیگر مانند محیط زیست، آب و فاضلاب و اداره های گاز و برق رابطه نزدیک و تنگاتنگی دارد.

شرایط آب و هوایی برای تاسیس کارخانه قالیشویی

برای تاسیس کارخانه قالیشویی معمولا توجه به شرایط آب و هوایی بایستی در اولویت واقع شود. وضعیت آب و هوایی هر ناحیه اهمیت به سزایی در برنامه شستن قالی و فرش آن ناحیه دارد. با ملاحظه به نوع وضعیت آب و هوایی نظیر گرم و خشک، سرد و کوهستانی، گرم و مرطوب، سرد و مرطوب و… بی شک احتیاج به اعمال برنامه شستشوی خاص به خود را خواهد داشت.

برای مثال در نواحی سردسیر و نیز نواحی مرطوب احتیاج است تا افزون بر به کارگیری سیستم های آبگیر پر سرعت از قالیشویی های تجهیز شده به گرمخانه برخوردار باشند. چرا که رطوبت و نمناکی زیاد و درجه حرارت پایین این نواحی اجازه نمی دهد یک فرش به آسانی در محیط باز خشک شود.

محل قرار گیری این کارخانه ها اگر در نواحی با گردوغبار زیاد باشد حتما بایستی به سیستم های خاک گیر فرش تجهیز شده باشد تا گرد و خاک موجود در بافت فرش را پیش از آغاز پروسه شستشو از فرش ها خارج کند.

مکان یابی برای احداث کارخانه قالیشویی

مکان یابی قالیشویی در نواحی متنوع کشور بسیار متمایز است ولی در مجموع پیش از انتخاب مکان کارخانه قالیشویی بایستی آگاهی کافی نسبت به ضوابط شهری مدنظر، شیوه تمهید آب مورد نیاز، سامانه دفع فاضلاب، مشکلات زیست محیطی، آلودگی صوتی کارخانه و… داشت.

بدین علت پیشنهاد می شود کارگاه قالیشویی در پیرامون شهر و با مسافت مطلوب از نواحی مسکونی واقع شود. مقصود از مسافت مطلوب فاصله ای است که موجه سازی منطقی در مورد هزینه های حاصل از بعد مسافت برای جابه جایی فرش داشته باشد.

همانگونه که مستحضرید قالیشویی های بزرگ با توجه به محبوبیت و توسعه فعالیت خود دارای دفتری در سطح شهر می باشند، تا با ساپورت و پشتیبانی آنها و ایجاد هسته های ارتباط همگانی به بازاریابی و اعمال اطمینان در مشتری خود یاری رساند. پس وجود این دفاتر می تواند برای آینده و پیشرفت قالیشویی نقش بسزایی داشته باشد.

بررسی هزینه ها پیش از راه اندازی کارخانه

پیش از فهرست نمودن هزینه های تاسیس کارخانه قالیشویی نخست لازم است فهرستی از تجهیزات، ماشین آلات، نیروی کار انسانی، مواد شوینده و … تمهید نمود. وارسی هزینه های مدنظر معمولا برای آغاز به کار با ابزار آلات کلی و مقدماتی می باشد که با داشتن این ابزار ها می شود برای شروع، یک کارگاه قالیشویی را سازماندهی نمود. به علت بالا و پایین شدن نرخ در کشور نرخ ماشین آلات، تجهیزات و … کاملا متغیر می باشد.

ماشین آلات مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه قالیشویی

برای راه اندازی کارخانه قالیشویی ماشین آلات متنوع شستشو بایستی خریداری شود. این ماشین آلات به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه قالیشویی با شماره 09125095994 تماس حاصل نمایید.

سیستم شستشوی خودکار( در چندین مدل متنوع)
شستشوی دستی، پولیشر غلطکی( در چندین مدل متنوع با موتور و قدرت های متنوع)
شستشو ریلی
شلاق زن فرش( به کارگیری از اینگونه سیستم برای فرش های دستباف و قدیمی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود)
 خشک کن لوله ای درب دار(این نوع سیستم در طرح ها، قدرت و دور های متنوعی موجود است)
 خشک کن لوله ای فاقد درب
گرمخانه گازی( در انواع خودکار و دستی برای خشک کردن فرش ها در فصول سرد مورد استفاده قرار می گیرد)
از دیگر دستگاه های لازم در این صنعت می توان سیستم خاک گیر را نام برد( به شیوه ضربه ای بوده و برای فرش های مندرس و قدیمی مطلوب نمی باشد)

دستگاه های مورد نیاز کارخانه قالیشویی

شرایط فردی لازم جهت راه اندازی کارخانه

صاحب کارخانه قالیشویی افزون بر اینکه دارای چالش، مشکلات، هیجان می باشد مستلزم فشار کاری بسیار، زمان کاری بسیار نیز هست پس بایستی پیش از راه اندازی این کسب و کار توان و نیرو خود را ارزیابی نمایید اینکه حوصله سروکله زدن با افراد متنوع را دارید؟

آیا می توانید 12 ساعت از شبانه روز و هفت روز در هفته مداوم کار کنید؟

بایستی شخص از توان و اراده خود آگاهی کامل داشته باشد سپس می تواند اقدام به احداث کسب و کار جدید نماید.

بعد از اینکه از خود را از همه لحاظ مورد ارزیابی قرار داد بایستی یک برنامه ریزی مطلوب و مناسبی ارائه نماید چرا که تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که بیشتر شکست ها از نبود برنامه ریزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس با مدیریت