دستگاه آبگیر لوله ای

دستگاه آبگیر لوله ای یک نوع از دستگاه قالیشویی است که قطعا در هر شرکت قالیشویی چه بزرگ و چه کوچک وجود دارد، این دستگاه در اصل کارش آب گرفتن قالی است و نیروی که وارد می کند به صورت گریز از مرکز است و فرش حتما باید لوله شده باشد و این فرش لوله شده درون یک محفظه که به این دستگاه وصل است قرار داده می شود و وقتی دستگاه آب گیری روشن شود با چرخش و دور ۱۵۰۰ در یک دقیقه می چرخد و اب فرش را به راحتی می گیرد. این دستگاه لازمه یک قالیشویی است زیرا کمک می کند که فرش ها و قالی ها در یک شرکت قالیشویی به راحتی و در زمان بسیار کمی خشک شوند.

قیمت انواع  دستگاه آبگیر لوله ای

 

یکی از دستگاههای مهم و کاربردی در کارخانه های قالیشویی محسوب می شود که لوله ای شکل بوده و به صورت دورانی می چرخد.
دستگاه آبگیر لوله ای در دو نوع درب دار و بدون درب ساخته می شود.
و بدین صورت مورد استفاده قرارمیگیرد:
پس از شستن فرش آن را به صورت لول شده به کمک ریل درون مخزن دستگاه قرارمی دهند و پس از روشن کردن فرش با سرعت زیادی به چرخش در می آید و تمامی آب و مواد شوینده در مدت دو دقیقه از فرش خارج می شود و حدود ۹۵ درصد رطوبت فرش را می گیرد و درصد باقیمانده را به مدت چند ساعت باید در هوای آزاد قرار داد تا آماده تحویل شود.

مزایای دستگاه آبگیر لوله ای

ویژگی های دستگاه آبگیر لوله ای ساخت ماشین سازی عزیزی در مقایسه با مدلهای قدیمی(دیگی):

🔘این دستگاه فرش ها را تا ۹۵ درصد خشک می کند.
🔘آب گرفته شده از فرش به طور کامل خارج می شود.
🔘فرش ها را مچاله نمی کند و چروک و شکسته نمی شود.
🔘رنگ فرش ها با هم مخلوط نمی شود.
مشخصات فنی دستگاه آبگیرلوله ای:
🔘ولتاژ مصرفی: ۱۰ الی ۲۵ آمپر
🔘قدرت موتور: ۵/۵ اسب بخار الی ۲۰ اسب بخار
🔘حداکثر عرض فرش: ۵ متر
🔘سرعت دستگاه:۱۴۰۰ الی ۳۰۰۰ دور

مهمترین مزیتی که دستگاه آبگیر لوله ای دارد این است که خشک شدن فرش ها سریع تر انجام می شود و فرش ها زودتر آماده تحویل به مشتری می شوند.

ساخت انواع دستگاه آبگیر لوله ای

امروزه وجود آبگیر لوله ای فرش بسیاری از مشکلات شست و شوی فرش از جمله بلند کردن، آویزان کردن و خشک کردن آن را به حداقل رسانده است. پیشرفت تکنولوژی در صنعت قالیشویی به کمک دستگاه های پر قدرت آبگیر لوله ای توانسته است تمام قشرهای جامعه را در زمینه پاکیزگی فرش به سمت خود جذب نماید. همراه ما باشید تا با این دستگاه پر طرفدار و ویژگی های آن آشنا شوید.

کاربردهای مهم دستگاه آبگیری قالیشویی

دستگاه آبگیر لوله ای  یکی از ابزار آلات مجهز و پرکاربرد جهت شست و شوی انواع فرش ها می باشد. این دستگاه به کمک چرخیدن توری که در آن تعبیه شده است و همچنین نیروی مرکزی، عمل می کند. اگر می خواهید شناخت بیشتری درباره این دستگاه و اجزای آن، کاربردها و ویژگی ها، نحوه ساخت و همین طور قیمت آن اطلاعاتی کسب نمایید، این مقاله را از دست ندهید.

همان طور که در مقدمه ذکر شد، دستگاه آبگیر لوله ای از جمله ابزاری کاربردی است که موجب آبگیری انواع فرش ها در صنعت قالیشویی می شود. آبگیری مربوط به فرش، به دلیل به کار رفتن توری یا در واقع لوله و نحوه چرخش آن است.یکی از ویژگی های مهم ساخت دستگاه آبگیر لوله ای رابطه مستقیم چرخش توری و سرعت آبگیری است. یعنی هر چقدر میزان چرخش توری یا لوله بیشتر باشد، سرعت آبگیری نیز افزایش می یابد.

 لوله را در ذهن خود مجسم کنید، خواهید دید که این توری یا لوله برای عملکرد، نیاز به تکیه گاه دارد که از دو طرف موجب نگهداری آن شود.نوع تکیه گاه باید طوری باشد که یک سر باز باشد تا فرش به راحتی داخل محفظه قرار گیرد. قسمت دیگر به کمک شافت با تکیه گاه اتصال پیدا می کند.

انواع دستگاه آبگیر لوله ای و کاربردهای آن

این دستگاه با دو مدل درب دار و بدون درب ، در دو نوع ۴ لوله ای و ۱ لوله ای ساخته شده است. این دستگاه ها که امروزه با گسترش فناوری به عرصه تکامل رسیده است و از نظر طراحی پیشرفت زیادی داشته است کاربردهای بسیاری دارد که به چندی اشاره می شود:

  • شست و شو و آبگیری بسیار تمیز و با قدرت انواع فرش ها
  • شفافیت و نرم کردن فرش
  • از بین بردن چین و چروک فرش
  • سفید کردن فوق العاده ریشه فرش ها و عدم زردی فرش
  • خشک کردن سریع فرش بدون هیچ گونه آسیب بر بافت آن
  • استفاده از انرژی حرارتی به مقدار مناسب

ساخت دستگاه آبگیر لوله ای و معرفی اجزای آن

دستگاه آبگیر لوله ای که برای آبگیری و سپس خشک نمودن فرش های مختلف استفاده می شود توسط کارخانه جات قالیشویی مدرن و پیشرفته در سرتاسر کشور ساخته می شود. تولیدکنندگان عزیز با توجه به نیاز امروز مردم به راحتی در امور روزمره سعی بر تولید ابزار آلاتی جهت پاکیزگی انواع وسایل منزل از جمله فرش نموده اند که با استقبال شدید مرد مواجه شده است.

ساخت این دستگاه ها به نحوی بوده است که قابلیت استفاده از ورق های گالوانیزه ای جهت استقامت را دارند، این ابزارهای مهم صنعتی هیچ گونه صدا و لرزش غیر عادی ایجاد نمی کنند و به راحتی توسط کنترل از راه دور می توان آن را روشن یا خاموش کرد. قدرت چرخش آن به قدری است که ظرف مدت زمان چند دقیقه فرش می تواند به خوبی آبگیری شده و خشک شود.

دستگاه آبگیر لوله ای چه مزایایی دارد

شستن فرش با دست یا ماشین آلات؟

این روزها کمتر کسی به دنبال شستن فرش ها به کمک دست و تاید و … می رود. دلایلی را در ادامه ذکر خواهیم کرد که کاملا توجیه کننده ارجعیت فناوری و تکنولوژی خصوصا استفاده از دستگاه آبگیر لوله ای، به شستن فرش ها به روش سنتی می باشد:

  • شستن فرش با دست موجب درد عضلات و خستگی بی اندازه می شود، اما شستن آن در صنعت به کمک دستگاه های قالی شویی هیچ نیرویی از شما نخواهد گرفت.
  • برای شست و شوی فرش هایتان به روش های سنتی و دستی مجبور هستید از آب، برق، نواع سفید کننده که گاهاً می تواند بسیار مضر باشد استفاده کنید، اما به کمک دستگاه آبگیر لوله ای با کمتری هزینه می توانید فرشی تمیز و معطر را تحویل بگیرید.
  • حتی اگر بخواهید فرش ها را با دست بشویید، مشکل اصلی بلند کردن و خشک کردن آن است. در صورتی که دستگاه های مجهز شرکت های قالیشویی که از دستگاه های لوله ای آبگیر استفاده می کنند، به راحتی می توانند با حرارت ملایم و با کیفیت، به سرعت فرش شما را خشک کرده و به شما تحویل دهند.

قیمت دستگاه آبگیر لوله ای

بسیاری از شرکت های بزرگ قالیشویی به دنبال خرید مطمئن دستگاه آبگیر لوله ای از تولیدکنندگان داخلی معتبر هستند. اگر گذری به دنیای اینترنت بزنید، با قیمت های مختلفی از دستگاه های آبگیر لوله ای مواجه می شوید که کاربردهای بسیار مناسبی برای شست و شوی انواع فرش های دستی و ماشینی و فانتزی دارند. قیمت دستگاه آبگیر لوله ای  با توجه به کیفیت محصول متفاوت است.

با توجه به نوع و اندازه و همین طور جنس نوع سبد، این دستگاه ها می توانند قیمت های مختلفی داشته باشند. لیست قیمت تمامی آن ها با ذکر نام شرکت تولید کننده و شهر ارائه دهنده در سایت های با اعتبار موجود است و مشتریان عزیز می توانند با توجه به شرایط ذکر شده اقدام به خرید دستگاه آبگیر لوله ای مناسب خود با قیمتی کاملاً مناسب کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.