شستشوی فرش دستباف

شستشوی فرش دستباف

چه زمانی باید فرش دستباف را بشوییم

به طور میانگین می توان گفت که هر ۳ تا ۵ سال یک بار باید فرش دستباف را شست.

البته این موضوع بستگی به این دارد که چه مقدار از فرش دستباف استفاده می شود و چقدر روی آن رفت و آمد شده است.

در کل اینطور در نظر بگیرید که هر وقت فرش به نظرتان کاملا کثیف آمد باید اقدام به شستشو کنید چون خودکثیفی فرش نیز باعث آسیب، پوسیدگی و چرک ماندن دائمی فرش خواهد شد.

فرش دستباف که یکی از هنرهای اصیل ایرانی است، در حال حاضر با قیمت بالایی تهیه و به دست مشتری میرسد لذا یک فرش دستباف نیاز به مراقبت ویژه داشته و یک گنجینه ارزشمند در خانه محسوب می شود.

یک فرش‌ دستباف ایرانی در سه قالب اصلی ترنج، خشتی و افشان بافته می‌شود که لچک ترنج بیش از همه طرفدار دارد و اکثر فرش‌هایی که در خانه‌های ایرانیان می‌بینید طرح ترنج است که حاشیه‌هایی پهن در اطراف و طرح‌های بیضی و دایره‌ای در میانه دارد و این طرح در فرش های دستباف، از معماری دوره اشکانیان الهام‌گیری شده است.

فرش دستباف علاوه‌ بر ارزش هنری والاتری که نسبت به فرش ماشینی دارد ویژگی‌های برتر دیگری هم دارا است. به طور کلی یک فرش دستباف، از دور و نزدیک جلوه خوبی دارد و درخشنده‌ است.

یکی از ویژگی‌های یک فرش دستباف این است که در تابستان سرد است و در زمستان گرم، اما فرش ماشینی به خاطر مواد پلاستیکی‌اش این ویژگی را ندارد.

از دیگر ویژگی های یک فرش دستباف عمر و ماندگاری آن است. فرش دست باف نسبت به همه ی کف پوش‌های دیگر از عمر چند برابری برخوردار بوده و قابلیت بسیار بالایی برای پاکیزگی و تنظیف دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.